رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: پدافند غیرعامل در مناطق مرزی علاوه بر تضمین امنیت در راستای اشتغال نیز نقش با ارزشی را ایفا کرده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛کریم ذوالفقاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان شامگاه سه‌شنبه در جلسه کارگروه زیستی بخش کشاورزی پدافند غیرعامل که با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان و اعضای کارگروه در سازمان جهاد کشاورزی کردستان برگزار شد، گفت: حفظ جمعیت روستایی در گرو ایجاد اشتغال در روستاها است و این امر مستلزم توجه بیش از پیش به بخش کشاورزی و تخصیص اعتبارات بیشتر به این بخش است.

 وی افزود: جهاد کشاورزی استان کردستان با توجه به محدودیت‌های اعتباری در موضوعات مختلف، پدافند غیرعامل را به عنوان یک اولویت در دستور کار دارد و توجه به این موضوع می‌تواند از خطرات احتمالی به کشاورزی بکاهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان بیان  کرد: پدافند غیرعامل در مناطق مرزی علاوه بر تضمین امنیت در راستای اشتغال نیز نقش با ارزشی را ایفا کرده که سبب تامین امنیت در این مناطق نیز خواهد شد.

 وی سهم استان کردستان از طرح بکارگیری 10 هزار نفر در وزارت جهاد کشاورزی را 260 نفر عنوان کرد و گفت : 223 نفر از این تعداد افراد تحصیل‌کرده در مقاطع کارشناسی به بالا هستند که می‌توان با آموزش‌های لازم این افراد را به عنوان نگهبانان و سربازان  پدافندغیر عامل آماده خدمت نمود.

 ذوالفقاری افزود: این 223 نفر باید به عنوان کدخدای کشاورزی هر کدام 8 تا 15 روستا را مدیریت می‌کنند که با مشاهده کوچکترین خطر یا بروز آفات نسبت به رفع آن اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/ م ح

 سهم کردستان از طرح بکارگیری در وزارت جهاد کشاورزی 260 نفر است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.