کارشناس مسائل منطقه گفت: بعد از آزادسازی موصل این پرسش برای جامعه جهانی مطرح است که پرورش‌دهندگان داعش چه کسانی هستند.

لاسجردی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حسن لاسجردی کارشناس امور بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اهمیت آزادسازی موصل اظهار داشت: داعش و گروههای تروریستی-تکفیری می‌خواستند نقش پررنگی در منطقه ایفا کنند و برنامه‌های مدونی برای ایجاد چالش در کشورهای اسلامی و ترویج خشونت مدرن داشتند.

کارشناس امور بین‌الملل با بیان اینکه آنان می‌خواستند مدلی از اسلام تند و افراطی را در منطقه مستقر کند، افزود: پس‌روی و شکست آنان در موصل در تحولات سیاسی و امنیتی منطقه تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: پدیده داعش پس از چندسال به نقطه صفر نزدیک می‌شود. اما این سوال از سوی جامعه جهانی مطرح است که آنان از سوی چه کسانی و با چه اهدافی در منطقه ایجاد شدند و پرورش یافتند؟

لاسجردی با بیان اینکه در روزهای آینده با این سوال بسیار مواجه خواهیم شد و پاسخ به آن می‌تواند بسیاری از مشکلات منطقه را حل کند، عنوان کرد: تسلط نیروهای مردمی و نظامی عراق بر داعش می‌تواند نقطه آغازی برای نمود این غده سرطانی در دیگر مناطق باشد، چرا که ایادی آنان در منطقه هنوز فعالند. لذا هر چه سریع‌تر باید با آنها مبارزه شود تا منطقه از مضراتشان در امان بماند.

کارشناس امور بین الملل با تاکید بر اینکه پیروزی بر داعش در عراق می‌تواند زمینه پیروزی در سوریه و دیگر کشورهای منطقه هم باشد، بیان داشت: برخی‌ بر این باورند که تسلط بر داعش در عراق و به صفر رساندن حیات سیاسی آنها می‌تواند این تفکر افراطی را در کره خاکی از بین ببرد.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های افراطی به دلایل مختلف در منطقه وجود دارند و برخی کشورهای عربی از آنان حمایت می‌کنند، خاطرنشان کرد: به نظر نمی‌رسد با پیروزی بر موصل تفکر داعش از منطقه رخ ببندد، اگرچه این پیروزی نقطه آغاز مناسبی برای مبارزه با تفکرات افرطی است.

لاسجردی خاطرنشان کرد: باید کانون‌های اصلی ایجاد و گسترش این تفکر شناسایی و با اجماع مسلمین با آنان برخورد شود.

انتهای پیام/

داعش پس از چندسال به نقطه صفر نزدیک می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
linddn
۱۹:۰۴ ۲۲ تير ۱۳۹۶
پرورش دهندگان اسراییل همان ت.... اسراییلی هستن.... اینقدر یک مسئله ساده را پیچیدش نکنیید.............. داعش سپر اسرییل است.
آخرین اخبار