نایب رئیس بانوان فدراسیون کشتی گفت: تاکنون شش دوره پیش نیاز مربیگری کشتی کلاسیک بانوان زیر نظر گانا واسیلنکو مدرس کشتی از کشور اوکراین دارنده مدال قهرمانی جهان و قهرمانی اروپا برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،مریم منظمی با بیان این مطلب افزود: برنامه ریزی جهت برگزاری 13 دوره آموزشی پیشنیاز مربیگری در 12 استان کشور را انجام داده ایم. تاکنون شش کلاس از پانزده دوره مذکور برگزار شده است و 51 نفر این دوره ها را با موفقیت پشت سر گذاشته اند. هفت کلاس دیگر نیز تا پایان مردادماه برگزار خواهد شد. این دوره ها به مدت 4 روز می باشد که در پایان توسط مدرس اوکراینی آزمون عملی گرفته می شود.

وی ادامه داد: در پایان دوره های مذکور نفراتی که موفق به کسب نمره قبولی شده اند در کلاس مربیگری(استاژ) کشتی کلاسیک که شهریور ماه سالجاری با حضور مدرسی از کشور ژاپن برگزار می شود، شرکت می نمایند و افراد قبول شده در کلاس مذکور به صورت رسمی مربی درجه ملی کشتی کلاسیک بانوان خواهند شد.

منظمی خاطر نشان کرد: در راستای توسعه کشتی کلاسیک بانوان در بخش داوری نیز تاکنون دو دوره پیشنیاز در استان های البرز و یزد برگزار شده است و داوران برتر در کلاس خانم ادیت دوژا داور المپیکی از کشور ایتالیا در تهران حضور یافتند. ضمنا یک دوره کلاس بتازگی در خراسان رضوی برگزار شده و سه دوره دیگر نیز تا پایان مردادماه در شهرهای مختلف برگزار خواهد شد.

وی در پایان گفت: خانم گاناواسلینکو برای انجام آموزش در شهرهای مختلف نیز حضور می یابند و معرفی افرادی که می توانند به عنوان ورزشکار (کشتی گیر) نیز فعالیت نمایند توسط ایشان صورت می پذیرد.

انتهای پیام/

کلاس های مربیگری کشتی کلاسیک بانوان زیر نظر مربی اوکراینی برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار