ترویج و توسعه فرهنگ استفاده از روش های غیرشیمیایی و بیولوژیک و استفاده از سموم جدید، با کیفیت علیه آفات کلیدی، سبب کاهش شدید مصرف سم و دفعات سمپاشی در باغ های استان کرمان شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، ناصر طاهری؛ مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه ساماندهی بازار فروش سم، نظارت بر کارشناسان و در نهایت کاهش مصرف سم در این استان از جمله دستاورد های مدیریت حفظ نباتات این سازمان است، گفت: 65 فروشگاه غیرمجاز سموم کشاورزی طی پارسال در این استان پلمپ شد.
وی افزود: برخورد قانونی با سم فروشی های غیرمجاز، جمع آوری سموم ممنوعه و ابطال پروانه متخلفان از اهم فعالیتهای این مدیریت در راستای حفظ نباتات است.
طاهری تصریح کرد: طی چهار سال گذشته این سازمان با تدوین طرح جامع پنج ساله مدیریت تلفیقی آفت زنجره خرما، کرم خراط و عوامل خسارت زای قرنطینه ای، و معرفی سمپاش های بهینه سازی شده جدید برای مبارزه با این آفت در دستور کار قرار گرفت.
وی اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی با پیگیری و جذب چهار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح مدیریت تلفیقی آفت زنجره خرما در سطح سه هزار هکتار در شهرستان های بم و نرماشیر به بهسازی بستر کشاورزی در باغات این مناطق پرداخته است.
طاهری گفت: مبارزه با ملخ بومی در سطح هزار و 500 هکتار و کنترل جمعیت آفت، قبل از بروز خسارت به محصولات کشاورزی و همچنین کنترل آفت شپشک استرالیایی در منطقه شهداد با استفاده از کفشدوزک استرالیایی از دیگر برنامه های سازمان جهاد کشاورزی در راستای کاهش مصرف سم است.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار