معاون درمان وزارت بهداشت گفت: طی اجرای طرح تحول دسترسی مردم به خدمات درمانی در مناطق محروم گسترش پیدا کرده است.

گسترش دسترسی مردم به خدمات پزشکی در مناطق محروم کشوربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت صبح امروز در حاشیه جشنواره عمران سلامت که در سالن اجلاس سران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اهداف طرح تحول نظام سلامت ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات درمانی و بهداشتی با اولویت‌ مناطق محروم بوده که در این راستا 6 هزار پزشک متخصص و فوق‌ تخصص به مناطق محروم اعزام شده‌اند و تعداد آنها در دولت یازدهم سه برابر سال‌های گذشته است.

وی بیان کرد:  تمامی پزشکان متخصص اعزامی به مناطق محروم به صورت تمام وقت در بخش دولتی و تحت پوشش بیمه با تعرفه دولتی به کار خدمت‌رسانی به مردم  مشغول بوده و امکانات اولیه برای خدمت‌رسانی آنها در همه مناطق ایجاد شده است.

آقاجانی‌ عنوان کرد: 70 هزار دستگاه و تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های سراسر کشور و به خصوص مناطق محروم فراهم شده است و 240 کلینیک‌ ویژه با تمامی امکانات در این مناطق راه‌اندازی شده است تا در کنار 6 هزار پزشک متخصص‌ به خدمت‌رسانی در حوزه بهداشت و درمان مردم بپردازند و در این میان پوشش بیمه‌ای، دارو و تجهیزات پزشکی نیز در این کلینیک‌ها فراهم شده است.

وی تأکید کرد: عدالت و دسترسی‌ به خدمات درمانی در طرح تحول سلامت گسترش پیدا کرده و ما شاهد بهبود دسترسی مردم به این اقدامات هستیم.

آقاجانی‌ در خصوص مهاجرت مردم به کلانشهرها‌ برای انجام خدمات درمانی افزود: خوشبختانه روند مهاجرت مردم به صورت مقطعی و دائمی به کلانشهرها‌ برای رفع مشکلات بهداشتی و درمانشان‌ و دریافت خدمات کاهش پیدا کرده و مناطقی که در سال‌های گذشته تنها سه متخصص داشته در حال حاضر در عموم رشته‌ها در سراسر کشور پزشک متخصص به اندازه کافی وجود دارد.

وی در خصوص سطح‌بندی خدمات درمانی اظهار کرد: تمامی امکانات در همه شهرها بر اساس سطح‌بندی خدمات به آنها ارائه می‌شود که به دلیل هزینه‌های زیاد و مسائل اقتصادی این امکان وجود ندارد که در تمامی مناطق همه امکانات ایجاد شود اما به طور کلی دسترسی مردم در اکثر نقاط کشور به خدمات درمانی و بهداشتی گسترش چشمگیری داشته است.

آقاجانی‌ تأکید کرد: پرداخت‌های مردم از 55 درصد به 40 درصد کاهش پیدا کرده و کیفیت خدمات و عدالت دسترسی‌ در کنار آن از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

وی اظهار کرد: یکی از مهم ترین‌ برنامه‌ها در حوزه سلامت و بهداشت ایجاد زیرساخت‌های لازم در حوزه درمان در کنار 21 هزار تخت بوده که بازسازی بیمارستان‌های فرسوده جزو یکی از همین موارد محسوب می‌شود.

آقاجانی‌ ادامه داد: یک هزار و 100 پروژه جدید در زمینه بخش مراقبت ویژه، سرطان، کلینیک، زایشگاه‌ و کلینیک تخصصی ویژه در اکثر نقاط کشور در کنار راه‌اندازی تخت‌های بیمارستانی تمامی طرح‌هایشان در حال تکمیل است.

وی گفت: 2.5 میلیون متر‌مربع‌ فضای بیمارستانی بازسازی و 75 قلم دارو و تجهیزات برای بیمارستان‌های کشور فراهم شده که اولویت‌ اصلی مناطق محروم و به خصوص استان سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام/

 راه‌اندازی 240 کلینیک در مناطق محروم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار