وزیر بهداشت با اشاره به استقرار نظام ارجاع به عنوان مهمترین اولویت وزارت بهداشت گفت: کاهش بار بیماری ها و هزینه ها مهمترین موضوع در حوزه سلامت در وزارت بهداشت است.

مهمترين اولويت وزارت بهداشت استقرار نظام ارجاع استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه جشنواره عمران سلامت که صبح امروز در سالن اجلاس سران کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در همه حوزه‌ها کار اجرایی سخت است، گفت: مسئولان در همه حوزه‌ها با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند و خبر خوب رییس جمهور امروز به ما این است که طرح تحول نظام سلامت زنده است و همانگونه که در دولت یازدهم طرح تحول نظام سلامت اجرا می‌شد، در دولت دوازدهم نیز جزو اولویت‌ها محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: رییس ‌جمهور امروز اعلام کردند که توجه به سلامت اولویت‌ دولت است و این حوزه فقط به عهده وزارت بهداشت نیست و تمام وزارتخانه‌ها و ارگان‌ها در سلامت مردم دخیل هستند و برای حل مشکلات مالی به همیاری و همکاری سایر ارگان‌ها نیاز داریم.

وزیر بهداشت مهمترین اولویت وزارت بهداشت را استقرار نظام ارجاع عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم هزینه‌ها را کنترل کنیم در وهله اول باید بهداشت را ارتقا دهیم و تاکنون 18 هزار خانه بهداشت نوسازی‌ و 5 هزار خانه بهداشت تجهیز و ساخته شده است و ظرف 2 سال آینده شبکه بهداشتی در همه کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

 وی عنوان کرد: پرونده الکترونیکی سلامت برای 60 میلیون نفر تشکیل شده اما تنها 50 درصد آن فعال است که این میزان باید به بالای 80 درصد برسد.

هاشمی با بیان اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است، افزود: امیدواریم با همیاری حکومت بتوانیم سلامت را آنگونه که مطابق شأ‌ن مردم است ارائه کنیم.

 هاشمی تصریح کرد: مهمترین‌ موضوع در حوزه سلامت کاهش بار بیماری و هزینه‌ها با استقرار نظام ارجاع بوده که کار بسیار دشواری است و باید با تربیت نیروی انسانی و ایجاد فضای فیزیکی فراهم‌سازی تجهیزات و فرهنگسازی‌ از مقطع دبستان و متوسطه اول آن را اجرایی کنیم، البته همه مردم و ارگان‌ها باید برای رسیدن به این موضوع کمک کنند.

 وی با بیان اینکه شرکای وزارت بهداشت نقش مهمی در سلامت مردم دارند، گفت: تصمیمات مجلس، اقدامات سازمان برنامه و بودجه و تأمین اجتماعی که بخشی از بیمه‌ها در آن است در سلامت مردم نقش داشته و امیدواریم قوانینی که حقوق مردم را بیش از این تضمین کنند وضع شوند تا کمتر شاهد تخلفات در حوزه غذا، آشامیدنی، بهداشتی و پزشکی باشیم و همه اینها به نفع مردم و سلامت آنها است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار