آبیاری تناوبی در ۶۲ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران اجرا می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عزیزاله شهیدی‌فر معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران کل سطح زمین‌های شالیزاری مازندران را ۲۱۳ هزار و ۹۸ هکتار اعلام کرد و گفت: از این میزان سطح زیرکشت، ۱۶۳ هزار و ۸۸ هکتار به ارقام محلی و ۵۰ هزار و ۱۰ هکتار به ارقام پرمحصول اختصاص دارد.
وی با بیان اینکه سطح نشاء مکانیزه در استان ۵۰ هزار و ۵۶۰ هکتار و نشاء سنتی ۱۶۲ هزار و ۵۳۸ هکتار است، افزود: تعداد بهره‌برداران در زمین‌های شالیزاری ۱۷۵ هزار و ۸۱۲ نفر است که میانگین مالکیت هر فرد ۱.۲ هکتار است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران بذر مصرفی ارقام محلی را ۱۱ هزار و ۸۰۶ تن و ارقام پرمحصول را ۲ هزار و ۸۹ تن اعلام کرد و گفت: ۷۲۸ تن بذر گواهی شده نیز بین کشاورزان توزیع شد.
شهیدی‌فر با اشاره به اینکه در ۴۴ هزار و ۸۷۵ هکتار از اراضی تجهیز و نوسازی شده کشت برنج انجام شد، افزود: ۱۰۱ بانک نشاء در استان فعال است.
وی از انجام بیمه برنج در ۲۴ هزار و ۴۲۰ هکتار از مزارع شالیزاری خبر داد و گفت: در ۳۵ هزار و ۷۹۲ هکتار از شالیزار‌های مازندران مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه خوار برنج انجام شد.
وی افزود: مبارزه شیمیایی با کرم ساقه خوار برنج در ۳۷ هزار و ۹۷۵ هکتار از شالیزار‌های استان انجام شد.
وی گفت: ۴ هزار و ۳۲۵ تن کود آلی و ۲۷۹ تن کود بیولوژیک بین شالیکاران استان توزیع شد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: ۳۶ هزار و ۲۷۱ تن کود نیتروژنه، ۱۴ هزار و ۳۲۹ تن کود فسفاته، ۱۳ هزار و ۱۰۰ تن کود پتاسه و یک هزار و ۷۳۷ تن سولفات روی بین کشاورزان توزیع شد.
شهیدی فر از اجرای آبیاری تناوبی در ۶۲ هزار و ۴۵۸ هکتار از شالیزار‌های مازندران خبر داد که سهم قابل ملاحظه‌ای در کاهش و مدیریت مصرف آب دارد.
انتهای پیام/آ
مدیریت مصرف آب در زمین‌های شالیزار‌های مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.