روزنامه نیویورک تایمز اطلاعات جدیدی در خصوص ملاقات دونالد ترامپ جونیور و وکیل روس منتشر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه نیویورک تایمز روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد: «دونالد ترامپ جونیور»، پسر ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیش از ملاقات با وکیل روس که قرار بود اطلاعاتی علیه هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری در اختیارش قرار دهد، در ایمیلی مطلع شده بود که این ملاقات به نوعی بخشی از طرح دولت روسیه برای کمک به کمپین انتخاباتی پدرش خواهد بود.

این روزنامه به نقل از 3 شخص آگاه نوشت: راب گلدستون، یک متخصص روابط عمومی با ارسال یک ایمیل به پسر ارشد دونالد ترامپ به او گفته بود که دولت روسیه منبع این اطلاعات مضر علیه کلینتون است.

این درحالیست که دونالد ترامپ جونیور پیشتر در مصاحبه با نیویورک تایمز اعلام کرده بود که از قبل نمی دانسته با چه کسی قرار است ملاقات داشته باشد و فقط یک آشنا به او گفته بود قرار است با کسی دیدار کند که اطلاعاتی به نفع ستاد انتخاباتی ترامپ در اختیار دارد.

به دنبال انتشار این اطلاعات جدید، راب گلدستون در گفتگو با آسوشیتد پرس اعلام کرد: من ملاقات دونالد ترامپ جونیور و ناتالیا وسل نیتسکایا را از طرف یک مشتری در مسکو به نام «اِمین آگالاروف» در ژوئن سال 2016 برنامه ریزی کرده بودم.

گفته می شود راب گلدستون در چند سال گذشته به طور مکرر از آمریکا به روسیه و بالعکس در رفت و آمد بوده است. بر اساس اطلاعات صفحه اینستاگرام وی، او از بهار سال 2013 تاکنون 19 بار به روسیه سفر کرده است. وی حتی در یکی از پیام های اینستاگرامی اش روسیه را خانه دوم خود معرفی کرده است. گلدستون همچنین 10 روز پیش از ملاقات پسر ارشد ترامپ و وکیل روس در برج ترامپ، در مسکو به سر می برده است.

دونالد ترامپ جونیور در مصاحبه با نیویورک تایمز اعتراف کرد که در جریان رقابتهای انتخاباتی سال 2016 با یکی از وکلای مرتبط با کرملین ملاقات کرده است. در این جلسه «پال منافورت» که بعدها رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ شد و جرد کوشنر، داماد ترامپ نیز حضور داشتند.

پسر ارشد ترامپ در ازای دریافت اطلاعاتی که به هیلاری کلینتون آسیب بزند، با این وکیل دیدار کرده است. دونالد ترامپ جونیور همچنین گفته که از قبل نمی دانسته قرار است با چه کسی دیدار کند. او حتی ابتدا مدعی شد که درباره قانون فرزندخواندگی کودکان روسی در آمریکا با این وکیل روس ملاقات کرده است.

سخنگوی تیم حقوقی ترامپ گفت: دونالد ترامپ از این جلسه هیچ اطلاعی نداشته و حتی در آن حضور هم نداشته است.

به نظر می رسد این ایمیل بتواند به محققان کمک کند که دخالت دولت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را با دقت بیشتری بررسی کنند.

پسر ارشد ترامپ روز دوشنبه یک وکیل استخدام کرد که بتواند از او در پرونده ارتباط با روسیه دفاع کند. تاکنون روسیه ادعای آمریکا در خصوص دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری 2016 را رد کرده است. دونالد ترامپ هم گفته است هیچ دخالتی از جانب روسیه اتفاق نیفتاده است.

انتهای پیام/

افشای جزئیات جدیدی از ملاقات جنجالی پسر ارشد ترامپ با یک وکیل روس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار