عمر گروهک تروریستی داعش تقریبا پایان یافته و تکفیری‌ها نمی توانند بیش از این در منطقه جولان دهند.

عمر تروریست‌های داعش در عراق و سوریه رو به اتمام استاصغر زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون رانده شدن تروریست‌های تکفیری از موصل به سمت تلعفر اظهار داشت: عمر گروهک تروریستی داعش تقریبا پایان یافته و تروریست‌ها نمی توانند بیش از این در منطقه جولان دهند.

وی ادامه داد: پس ازگذشت 10 ماه عملیات آزادسازی موصل سرانجام به پایان رسید و این شهر استراتژیک که پایگاه اصلی حکومت عناصر داعش به‌شمار می‌رفت، سقوط کرد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: باقی‌مانده عناصر تکفیری داعش توانستند از مواضعشان در موصل به سمت تلعفر در نزدیکی مرز سوریه گریخته و پایگاه خود را به این نقطه انتقال دهند.

وی با بیان این‌که پایگاه تروریست‌ها در تلعفر موقتی است، افزود: نیروهای مردمی و ارتش عراق در صدد آزادسازی هرچه سریع‌تر استان راهبردی الانبار هستند، لذا تلعفر و برخی نقاط باقی مانده مناطق بسیار کوچکی هستند که تروریست‌های داعش به‌طور قطع نمی‌توانند در آنجا دوامی داشته باشند و در نهایت فرار و سقوط در انتظار این عناصر تکفیری است.

زارعی با اشاره به آزادسازی برخی مناطق در شرق سوریه ادامه داد: در حال حاضر در جنوب سوریه آتش‌بس برقرار شده و به‌علاوه مثلث مرزی سوریه، اردن و عراق هم در کنترل نیروهای سوری و عراقی است، بنابراین تردد گروه‌های تروریستی در این ناحیه نیز با دشواری مواجه شده، اما جابه‌جایی‌های معدود تکفیری‌ها نیز در زیر آتش نیروهای مردمی و ارتش هر دو کشور قرار دارد.

وی در پایان تصریح کرد: بنابراین می‌توان گفت که دوران داعش در عراق و سوریه رو به اتمام است و می‌بایست برای دوران پسا داعش برنامه ریزی صورت گیرد، چرا که تکفیری‌ها دیگر نمی‌توانند بیش از این در منطقه حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار