از امروز تمام کشتارگاه‌های حومه شاهرود تا زمان تجهیز به وسایل پیگیری از بیماری تب کنگو تعطیل و تمام کشتارهای شرق استان به کشتارگاه شاهرود منتقل می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ محمود قنبری معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان در نشست پدافند غیرعامل استان سمنان گفت: طرح مقابله با تب کریمه کنگو در شرق استان در حالی آغاز شد که از امروز تمام کشتارگاه‌های حومه شاهرود اعم از بسطام و ... تا زمان تجهیز به وسایل پیگیری از بیماری تب کریمه کنگو تعطیل و تمام کشتارهای شرق استان به کشتارگاه شاهرود منتقل می‌شود.


وی افزود: کشتارگاه شاهرود به تجهیزات پیش سردکن برای پیشگیری از انتقال هرگونه بیماری به‌ویژه ویروس تب کریمه کنگو مجهز است که باید این دستگاه‌ها را طی دو هفته آینده راه‌اندازی کند تا ازاین‌پس تمام کشتارهای این منطقه تا زمان مجهز شدن سایر کشتارگاه‌ها در شاهرود صورت می‌گیرد.


قنبری درباره دیگر بخش‌های طرح ضربتی مقابله با بیماری تب کریمه کنگو، تصریح کرد: آموزش دهیاران، اطلاع‌رسانی به تمام دامداران از طریق دامپزشکی، سم‌پاشی و ضدعفونی کردن دامداری‌های صنعتی و سنتی روستاها و حاشیه شهرهای استان در هر هشت شهرستان از سوی دامپزشکی و با همکاری نیروهای بسیج، کنترل تردد و خروج و ورود دام‌ها به استان از سوی نیروی انتظامی، آموزش عمومی درباره راه‌های انتقال عامل بیماری تب کریمه و همچنین هشدار به مسافران تابستانی در تهیه گوشت قرمز از مکان‌های مجاز در زمره دیگر بخش‌های این طرح است.


انتهای پیام / د


مقابله با تب کریمه کنگو در شرق استان آغاز شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.