۱۶ آزمایشگاه استاندارد در استان اردبیل فعال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم علایی، مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: 16 آزمایشگاه‌ استاندارد فعال در سطح استان اردبیل فعال است.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه‌ها در حوزه صنایع غذایی، اوزان و مقیاس‌ها، ساختمانی و معدنی، شیمیایی، شناسایی گوهرهای رنگی، صنایع سلولزی، پلیمری و کالیبراسیون در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: عملکرد این آزمایشگاه‌ها به صورت ادواری و در طول سال مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

مدیرکل استاندارد استان تأکید کرد: در سه‌ماهه امسال درخواست تمدید صلاحیت سه آزمایشگاه همکار استان در زمینه مصالح ساختمانی و عیارسنجی مصنوعات طلا در کمیته فنی تائید صلاحیت آزمایشگاه‌های همکار موردبررسی قرار گرفت و با توجه به نظر این کمیته رأی به تمدید گواهی‌نامه آن‌ها داده شد.

علایی افزود: در طول سه‌ماهه نخست امسال یک مورد آزمایشگاه همکار در زمینه بازرسی و آزمون دوره‌ای سیلندرهای فولادی بدون درز نیز تائید صلاحیت شده است.

وی با اشاره به اینکه بازنگری تمام گواهینامه‌های آزمایشگاه‌های همکار تائید صلاحیت شده، در دستور کار کارشناسان این اداره کل قرار دارد، افزود: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۱۲ مورد بازدید فنی از آزمایشگاه‌های تائید صلاحیت شده بخش خصوصی، انجام شده است.

علایی اظهار کرد: به منظور نظارت بیشتر بر نحوه فعالیت آزمایشگاه‌های تائید صلاحیت شده در استان، هرگونه افزایش دامنه فعالیت‌های آزمایشگاهی نیز موردبررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد و در صورت مثبت بودن نتایج ارزیابی، نسبت به تمدید گواهینامه تائید صلاحیت آزمایشگاه‌ها اقدام می‌شود.

 

انتهای پیام/ع

فعالیت  آزمایشگاههای استاندارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.