فرمانده انتظامی استان گفت:کلاهبردار حرفه ای از 8 سرمایه دار معروف بیرجند با مطرح کردن صادرات پسته های رنگی 40 میلیارد ریال کلاهبرداری کرد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ سردار شجاع،فرمانده انتظامی استان گفت: تعدادی از سرمایه داران بیرجند با طرح شکایتی عنوان کردند که جوان 25 ساله ای به آن ها مراجعه و در طرح دوستی 6 ماهه با آن ها خود را فردی مطرح در زمینه صادرات پسته معرفی کرده است و برای جلب اطمینان خاطر شاکیان طرح نوینی در قالب پسته رنگی برای اولین بار در کشور به طعمه های خود شناسانده است.

وی افزود: پس از شناسایی متهم پرونده در دستور کار کارآگاهان آگاهی قرار گرفت که با تعقیب و مراقبت چند روزه فرد تحت نظر در شرکت خود دستگیر شد .

فرمانده انتظامی استان گفت: بررسی های تخصصی نشان داد این شرکت فقط روی برگه به ثبت رسیده است و متهم 25 ساله با طرح دوستی و نزدیک شدن به 8 شاکی پرونده خود را مدیر عامل شرکت معرفی می کرد و این که صادرات پسته رنگی در ایران به شرکت او متعلق است .

سردار شجاع افزود: 8 سرمایه دار هم خام حرف های این متهم می شوند و 40 میلیارد ریال پول نقد به حساب وی واریز می کنند به امید این که در سود آن شریک شوند.

وی گفت: بعد از مدتی که سرمایه گذاران برای پی گیری وضعیت محموله های صادر شده به شرکت مراجعه می کنند متهم 25 ساله با نشان دادن ایمیل های جعلی مبنی بر این که افرادی در روسیه و هلند محموله ها را دریافت کرده اند و به زودی پول به حساب شرکت واریز می شود موضوع را برای سرمایه گذاران شرکت تشریح می کند.


فرمانده انتظامی استان افزود: یکی از شاکیان وقتی با حرف های متناقض مدیر عامل شرکت مواجه می شود موضوع را از طریق قانونی پی گیری می کند که مشخص می شود شرکت فقط بر روی کاغذ به ثبت رسیده است و هیچ گونه فعالیت اقتصادی ندارد بنابراین دیگر سرمایه گذاران را مطلع می کند که زوایای پنهان کلاهبرداری توسط کارآگاهان آگاهی برملا می شود.

سردار شجاع گفت: متهم در تحقیقات پلیسی به جرم خود اعتراف کرد و با تشکیل پرونده و به دستور قاضی روانه زندان شد.
انتهای پیام/ب


دستگیری کلاهبردار حرفه ای پسته های رنگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار