معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: افزایش قیمت گوشت مرغ در چند روز گذشته به علت افزایش دما و کاهش جوجه‌ریزی در مناطق جنوبی کشور بوده است.

خالد جعفری معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در گفت و گو با  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛گفت: هفته اخیر قیمت گوشت مرغ روند صعودی داشته و از قیمت 6 هزار و 990 تومان به 7 هزار و 800 تا 8 هزار و 100  تومان، در هفته‌جاری رسیده است.

 جعفری بیان کرد: سهمیه جوجه ریزی استان 2 میلیون و 640 هزار قطعه در ماه بوده و در ماه‌های فروردین  3 میلیون و 194 هزار، اردیبهشت 3 میلیون و 103 هزار و خرداد 2 میلیون 727 قطعه جوجه‌ریزی صورت پذیرفته که معادل 17 هزار تن گوشت مرغ است.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ادامه داد: با توجه به مصرف سرانه استان که حدود 10 هزار تن در ماه‌های اردیبهشت، خرداد و تیر بوده به مصرف استان اختصاص داشته و 7 هزار تن ماباقی به سایر استان‌های کشور صادر می‌شود.

 جعفری در پایان بااشاره به اینکه قیمت مرغ در کل کشور افزایش داشته است، گفت: در جهت تنظیم بازار مرغ منجمد از محل ذخیره، هریک کیلو گرم مرغ منجمد 5 هزار و 300 تومان در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای عمده و تعدادی از فروشگاه‌های داخل شهر قرار گرفته تا با قیمت 5 هزار و 700 تومان برای هر یک کیلوگرم توزیع شود.

انتهای پیام /  م ح

2 میلیون و 640 هزار قطعه سهمیه جوجه ریزی کردستان در ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.