مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: از محل 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده که به حوزه ورزش اختصاص یافته است ما نیز 10 سالن ورزشی نیمه تمام را امسال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسانیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی جعفری، مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در آیین اختتامیه مسابقات علمی و عملی تخصصی معلمان تربیت بدنی استان اردبیل در کانون عصمت اردبیل اظهار کرد: همان گونه که ورزش در جسم اثر دارد بر روی روح نیز تاثیرگذار است به طوری که نتایج مهم ورزش بر شخصیت افراد موجب افزایش اعتماد به نفس می‌شود.

وی گفت: ورزشکاران موفق و خودساخته مقاوم در برابر مشکلات و دارای شور و نشاط و امید به آینده هستند و هرگز دچار خمودگی، افسردگی و دل مردگی نمی‌شوند.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به آثار اجتماعی ورزش اشاره کرد و افزود: انسان موجودی است که با زندگی جمعی به سلامت به مقصد می‌رسد و فردگرایی و انزوا طلبی با ذات او در تضاد است.

جعفری از ورزش به عنوان کلید سلامتی به عنوان بزرگترین هدیه الهی به انسان یاد کرد و افزود: معلمان ورزش به نسل آینده ما این نعمت سلامتی را و طریقه حفظ و صیانت از آن را به خوبی یاد داده و آموزش می‌دهند.

وی تصریح کرد: در حوزه فردی نیز ورزش آثار متفاوتی دارد به طوری که قدرت و توانایی جسمانی و سلامتی بدن را تضمین کرده و انسان را به تعادل جسم، روح و روان واقعی می‌رساند.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل عنوان کرد: یکی از راه‌های رسیدن به همبستگی عمومی و انسجام واقعی توجه به ورزش است که اسباب گسترش روابط گروهی را فراهم می‌آورد و در جامعه زمینه‌ساز حس یکرنگی و همگرایی است به طوری که برای تیم شدن و تشکیل گروه منسجم باید از خود و منیت‌ها گذشت و به ما تبدیل شد.

جعفری در ادامه به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به حوزه ورزش و سلامت در چهار سال اخیر اشاره کرد و یادآور شد: اخیرا تصمیم گرفته شده است تا 27 صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده به حوزه ورزش اختصاص یابد که قطعا آثار و نتایج خوبی را در حوزه سلامتی به همراه خواهد داشت.

وی گفت: در گذشته اختصاص یک درصد رقم مالیات بر ارزش افزوده به حوزه سلامت و بهداشت آثار پرسود و ثمری را به همراه داشته که قطعا در اقدام جدید دولت نیز باید منتظر نتایج خوشایندی باشیم.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه بخشی ازاین 27 صدم درصد اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده به ورزش مدارس اختصاص می‌یابد، گفت: 15 درصد از این رقم قرار است به ورزش مدارس اختصاص یابد که از مجموع رقم 16 میلیارد تومان اختصاص یافته به حوزه ورزش از این محل 2 میلیارد تومان سهم آموزش و پرورش خواهد بود.

جعفری عنوان کرد: با این رقم تلاش می‌کنیم تا با شناسایی 10 سالن ورزشی نیمه تمام در سطح استان در طول سال جاری این سالن‌ها را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 23 سالن ورزشی نیمه تمام در سطح استان داریم که قطعا تصمیم بر این است تا در چند سال آینده همه این پروژه‌های نیمه تمام را به بهره‌برداری برسانیم.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل عنوان کرد: سال گذشته 40 مدرسه نیمه تمام در سطح استان تکمیل و با همت و همراهی مدیرکل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس و همچنین خیرین موفق شدیم این واحدها را تکمیل و تحویل نسل آینده دهیم.

جعفری راه‌اندازی دو کاروان امید در سال گذشته را برای تامین امکانات و تجهیزات مناسب مدارس  گفت: از این محل نیز منابع خوبی را نصیب استان کردیم تا از این محل تجهیزات کامل برای مدارس به شکل سخت‌افزاری تهیه  و در اختیار آنها قرار گیرد، همچنین 19 خودرو از این محل خریداری و در هفته معلم در اختیار آموزش و پرورش مناطق و نواحی قرار گرفت.

وی از تکمیل سالن‌های ورزشی، چمن مصنوعی زمین‌های ورزشی مدارس و همچنین استخر شنا و بازسازی سالن ژیمناستیک خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با اولویت تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی عنوان کرد: در شهرهای خلخال، گرمی، مشگین‌شهر و اردبیل عملیات احداث و تکمیل درمانگاه فرهنگیان برای ارائه خدمات شایسته به همکاران و عموم مردم در حال انجام است که تعدادی از این واحدها تا پایان امسال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

 

انتهای پیام/ح

 بهره برداری از سالن های ورزشی نیمه تمام مدارس استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.