جشنواره ملی بشری با حمایت از تولید ملی سوغات ایرانی را در بازارهای مشهد توزیع می‌کند.

به گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری جشنواره ملی بشری با هدف حمایت از تولیدکنندگان، طراحان و ایده‌پردازان محصولات فرهنگی حوزه کودک و نوجوان با حضور  مهدی یک پسر دبیر جشنواره ملی بشری و سید رفیع‌الدين رضوی عضو هیأت مدیره به نشر در دفتر مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد.

یک پسر در ابتدای نشست با اشاره به اهمیت این جشنواره گفت: ارزش این جشنواره همچون بازارهای جهانی است که می‌تواند دستاوردهای خوبی داشته باشد. این صنعت چند بعد فرهنگی، اقتصادی و ظرفیت اشتغال‌زایی بزرگی دارد و این استراتژی، بسیاری از مشکلات پیش رو را حل می‌کند.

وی ادامه داد: شهر مشهد سالانه 1000 میلیارد تومان گردش مالی سوغات رضوی دارد که توجه به این موضوع می‌تواند از لحاظ اقتصادی و حمایت از تولید ملی نتایج خوبی را حاصل کند. از سال گذشته این طرح را مطرح کردیم تا چرخه تولید و توزیع داخلی را راه‌اندازی کنیم، در بررسی‌ها و مطالعات به این نتیجه رسیدیم که کودکان بیشترین مصرف‌کننده این بازارها هستند که اگر محصول با کیفیت ایرانی را جایگزین خارجی کنیم گام بزرگی در این حوزه برداشته‌ایم.

وی در مورد محصولات ضد فرهنگی اظهار داشت: حضور محصولات ضد فرهنگی و ترویج آن به بازارهای کشورمان تاثیرات مخرب به همراه دارد. هدف اصلی آستان قدس رضوی این است که ارتباط طراحان و ایده‌پردازان را با تولیدکنندگان ایجاد کند. از صاحبان اندیشه و طراحان دعوت کردیم پیشنهاداتشان را مطرح کنند تا بهترین آن‌ها انتخاب، و راهی بازار شود. مجموعه حرم مطهر هدیه محصولات فرهنگی حرم است. مجموعه ستاد توسعه فناوری تولیدهای نرم و مجموعه سپاه هم از دیگر مجموعه‌هایی است که در این مسیر ما را همراهی می‌کنند.

وی بیان کرد: محصولات سمعی و بصری که وارد بازار می‌شود نمونه‌هایی مثل زیارت مجازی، کتاب‌های گویا، انیمیشن‌ها که از کیفیت‌های خوبی برخوردار است و به بهترین نحو می‌تواند جایگزین محصولات خارجی شود.

رضوی در ادامه این نشست بیان کرد: ترکیب هیأت داوران این جشنواره تبحر و تجربه‌های موفقی دارد و محصولات را بر مبنای ذائقه و نیاز مخاطب تولید می‌کند. در سال 86 محصولات فرهنگی رضوی در مشهد راه‌اندازی شد و توانست مورد قبول زائران قرار گیرد. هر حوزه متخصص خود را می‌طلبد که ما باید در زمینه‌های مختلف از كاربران متخصص آن حوزه استفاده کنیم تا به نتایج مطلوبی برسیم.

یک پسر با اشاره به رویکرد محصولات فرهنگی «به نشر» در ادامه گفت: به نشر ذاتش توزیع محصولات فرهنگی است و تنها کتاب را در بر نمی‌گیرد و به دنبال تولید سی‌دی و دیگر محصولات نیست بلکه هدفش حمایت از طراحان و ایده‌پردازانی است که به خوبی می‌توانند در این راه گام‌های موثری بردارند. مردم به اسم سوغات نیازهایشان را تأمین می‌کنند و ما باید با ترویج محصولات ایرانی بازار را در دست بگیریم.

گفتنی است؛ این جشنواره در شهریور ماه آغاز و اختتامیه و اعلام نتایج همزمان با عید سعید غدیر برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار