عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: کابینه باید بر اساس شایسته سالاری باشد تا مبادا دولت در چنگال یک جریان خاص قرار بگیرد.

دولت نباید با اجتناب از شایسته‌سالاری در چنگال یک جریان خاص قرار بگیردمحمدتقی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه دولت یازدهم با کسب 23 میلیون رأی دولت قانونی کشور است، گفت: ما یک ملت 80 میلیونی هستیم و تمامیت کشور فراتر از 23 میلیون نفر است، لذا دولت باید مصالح همه را در نظر بگیرد.

عضو جامعه روحانیت مبارز با ابراز تأسف از برخی سهم‌خواهی‌های جریانات سیاسی خاص از دولت منتخب ملت ایران گفت: از آنجایی که بخشی از انتخاب افراد کابینه به انتخاب رئیس جمهور بستگی دارد، مبنای این انتخاب باید بر اساس شایسته سالاری باشد تا مبادا دولت در چنگال یک جریان خاص قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: ملت ما انتظار دارد افراد کابینه با نگاهی عادلانه و زیر پرچم ولایت انتخاب شوند زیرا هر فردی که بخواهد در این کشور مسئولیتی بگیرد اگر کوچکترین زاویه‌ای با مواضع رهبری داشته باشد قطعا در این کشور جایگاهی ندارد.

رهبر با تأکید بر اینکه انتخاب افراد کابینه باید فراجناحی باشد و بنا بر انتخاب اصلح باشد، اظهار داشت: افراد حاضر در دولت از هر طیف سیاسی که باشند باید افرادی کارآمد و شایسته باشند که بتوانند به مردم خدمت کنند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه هر وزیری که روی کار بیاید تفکرش باید فراجناحی باشد،‌ بیان داشت: باید شایسته سالاری رعایت شود تا مصالح کشور و ملت که مهم‌ترین آنها اقتصاد و فرهنگ است حفظ و تأمین شود.

وی با تأکید بر اینکه جناح‌ها و گروه‌های سیاسی نباید اعضای کابینه را به دولت تحمیل کرده و یا سهم خواهی کنند، بیان داشت: دولت و مجلس هم باید در این جهت همکاری داشته و مجلس هم در مورد افرادی که دولت معرفی می‌کند باید بدون تعارف شایستگی‌ها را بررسی کند لذا از این جهت نقش دولت و مجلس بسیار مهم است.

رهبر در پایان خاطرنشان کرد: مردم ما طرفدار خدمت، بی‌طرفی و برای خدا کار کردن هستند بنابراین کسی نباید به رأی ملت مغرور شود.

انتهای پیام/

 

جناح‌ها و گروه‌های سیاسی نباید اعضای کابینه را به دولت تحمیل کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار