مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل گفت: برداشت گیاه دارویی کاسنی از سطح 180 هکتار زیر کشت این محصول از مزرعه های این شهرستان طی هفته جاری آغاز شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین فتاحی  اظهار کرد: این گیاه دارویی هر سال توسط کشاورزان منطقه مرکزی و در برخی از مزرعه های حومه شهرستان اوایل فروردین کشت می شود که میانگین برداشت آن 4 تن در هر هکتار است.

وی افزود: با توجه به این که این محصول مقرون به صرفه و دارای عملکرد بالا بوده و با شرایط کویری منطقه سازگاری دارد، کاشت آن در مزرعه های شهرستان رو به افزایش است.

وی تصریح کرد: از تمام اجزای گیاه کاسنی از جمله ریشه، بذر و کاه آن استفاده می شود بطوریکه ریشه آن برای مصرف های دارویی، کاه برای تهیه عرق کاسنی و بذر آن هم برای کشت استفاده می شود.

فتاحی با بیان این که این گیاه دچار آفت خاصی نمی شود، خاطرنشان کرد: این گیاه بیشتر در دشت های کشاورزی با آب شور کاشته می شود و جایگزین کشت جو شده است.

گیاه کاسنی دارای طبیعت سرد و تر است و از جمله ویژگی ها و خواص دارویی آن می توان به برطرف کنندگی تشنگی مفرط، تب بر، درمان دیفتری، تصفیه خون و درمانگر بیماری های پوستی اشاره کرد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.