داعش به افراد خود در ولایت شرقی «ننگرهار» دستور داد که بزرگان اقوام را هدف قرار دهند و حملات انتحاری خود را افزایش دهند.

کشتن بزرگان اقوام در «ننگرهار» توسط داعشبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه ای که در اختیار برخی رسانه ها قرار گرفته است، عناصر خود را مامور کشتن بزرگان اقوام و افراد بانفوذ در ولایت ننگرهار کرده است.

براساس این گزارش این گروه بطور مشخص اعلام کرده است که بزرگان اقوام در ولسوالی های «هسکه مینه» و «اچین» ولایت ننگرهار را هدف قرار دهند.

شهروندان ننگرهار در واکنش به این تصمیم داعش گفته اند که این گروه در قیام های مردمی که توسط بزرگان اقوام راه اندازی شده، بشدت آسیب دیده و به همین دلیل، آنان را هدف قرار داده است.

«عطاالله خوگیانی» سخنگوی والی ننگرهار نیز در واکنش به این بیانیه، آن را تبلیغات خواند و گفت که مسئولان به گروه تروریستی داعش اجازه این کار را نخواهند داد.

وی افزود: این گروه در ماه های اخیر بشدت سرکوب شده و توان جنگ با نیروهای افغان را ندارند و با تبیلغات دروغ، درصدد مردم هراسی هستند.

ولایت ننگرهار در شرق افغانستان یکی از مراکز عمده تحرکات گروه داعش در افغانستان است و برخی منابع بین المللی پیشتر گزارش داده بودند که این گروه تروریستی می خواهد این استان را به مزکر منطقه ای خود تبدیل کند.

 

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار