خطوط هوایی اردن و کویت از لغو ممنوعیت حمل لپ‌تاپ در پروازهای خود به مقصد آمریکا خبر دادند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، حمل لپ‌تاپ از این پس در پروازهای شرکت های هواپیمایی سلطنتی اردن و کویت ایرویز به مقصد آمریکا بلامانع است. پیشتر ممنوعیت حمل لپ‌تاپ در پروازهای امارات متحده عربی، قطر و ترکیه به مقصد آمریکا لغو شده بود.

در ماه مارس، آمریکا انتقال  لپ‌تاپ و دیگر لوازم الکترونیک را در 10 فرودگاه مختلف 8 کشور از جمله مصر، مراکش، اردن، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، کویت، قطر و ترکیه به منظور مقابله با خطر احتمالی حمل مواد منفجره ممنوع کرده بود.

رئیس خطوط هوایی اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد: شرکت هواپیمایی سلطنتی اردن که به مقاصد نیویورک، شیکاگو و دیترویت آمریکا پرواز دارد، پس از اتخاذ تدابیر امنیتی جدید، ممنوعیت حمل لپ‌تاپ را در این پروازها لغو کرده است.

رئیس شرکت هواپیمایی کویت ایرویز نیز در بیانیه‌ای از لغو ممنوعیت حمل لپ‌تاپ در پروازهای به مقصد آمریکا خبر داد.

آمریکا از 29 ژوئن سال جاری میلادی اعلام کرد نیروهای امنیتی فرودگاه باید وقت بیشتری را برای بازرسی مسافران و وسایل الکترونیک آنها صرف کنند تا از احتمال حمل مواد منفجره به داخل هواپیما جلوگیری کنند. آن دسته از کارکنانی که نتوانند این تدابیر امنیتی را به کار گیرند باید همچنان به ممنوعیت حمل لپ‌تاپ به داخل هواپیما پایبند باشند.

خطوط هوایی عربستان سعودی اعلام کرده است که انتظار می رود تا 19 ژوئیه (9 روز دیگر) ممنوعیت حمل لپ‌تاپ در پروازها از جده و ریاض به مقصد آمریکا لغو شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار