مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استاندار اصفهان گفت: ۶۲ نفر از اعضای شوراهای اسلامی استان اصفهان در شورای دور پنجم از بانوان هستند این در حالی است که این تعداد در گذشته ۵۵ نفر بودند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سهیلا اثنی عشران در «هفتمین نشست تخصصی بررسی راهکارهای افزایش مشارکت زنان در توسعه پایدار با رویکرد فرهنگی اجتماعی»، که در سالن اجتماعات شهرداری شهرضا برگزار شد، عنوان کرد: ۶۲ نفر از اعضای شوراهای اسلامی استان اصفهان در شورای دور پنجم از بانوان هستند که از این تعداد ۹ نفر از دوره قبل به شورا راه یافتند، این در حالی است که این تعداد در گذشته ۵۵ نفر بودند.

وی اظهار کرد: برخی از بانوان دوره قبل از حضور در رقابتهای انتخاباتی انصراف دادند و برخی هم با بداخلاقی انجام شده رد صلاحیت شدند و تلاشهای ما نیز برای بازگرداندن آنها به صحنه انتخابات بی فایده بود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استاندار اصفهان بیان کرد: لازم است خدمات ارائه شده به جامعه بانوان افزایش یابد و حوزه مدیریت شهری بهترن محل برای ارائه این خدمات است.

اثنی عشران ادامه داد: یکی از مطالبات دولت دوازدهم افزایش مشارکت بانوان در حوزه های مدیریتی است البته این به معنای تصرف همه ارکان قدرت توسط آنها نیست بلکه معتقدیم باید کارها بر مبنای شایسته سالاری و توجه به توانمندی همه افراد جامعه تفویض شود.

وی گفت: وقتی از یک بانوی فعال اجتماعی سخن می‌گوییم به آن معنا است که او در کنار همه وظایف خود از جمله مادری و رسیدگی به امور خانواده در محیط اجتماع هم حضوری فعال دارد که این اقدام جای تقدیر و حمایت دارد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استاندار اصفهان عنوان کرد: بانوان جامعه باید سازمانی را در قالب کانونهای فرهنگی یا ثمنها برای رسیدگی به امور خود تشکیل داده و در ان از تخصصهای مرتبط با امور زنان استفاده کنند.

اثنی عشران، با تأکید بر ضرورت ارائه آموزشهای کاربردی به بانوان عضو شوراهای اسلامی، اظهار کرد: در شوراهای اسلامی هم اعضای باتجربه در این نهاد حضور دارند و هم جوانانی که به تازگی به آن راه یافته اند، تلفیق تجربه و توانمندی در قالب تبادل نظرات در جلسات مشترک، زمینه ارائه بهترین خدمات به جامعه بانوان را فراهم می کند.

وی تصریح کرد: وقتی از هریک از حوزه های کاری در سمتهای اجرایی نام می بریم با مجموعه ای تعریف شده و مشخص از وظایف و کارکردها مواجه هستیم اما وقتی سخن از حوزه بانوان به میان می‌آید به این معناست که با مجموعه ای وسیع و متنوع از نیازها و فعالیتهای اجرایی مواجه هستیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استاندار اصفهان با تأکید بر ضرورت ارائه خدمات بهینه به بانوان جامعه، اذعان کرد: متأسفانه سفق شیشه ای برای بانوان در جامعه پایین تر از آقایان است یعنی برای ایجاد ساختارهای مناسب برای ارائه خدماتی همسطح با مردان به زنان، هنز راه زیادی در پیش داریم.

اثنی عشران گفت: در برنامه پنجم توسعه خدمات خوبی برای بانوان تعریف شد اما این میزان با مدینه فاضله مد نظر بانوان بسیار فاصله دارد، اما در برنامه ششم توسعه مهمترین خواسته بانوان یعنی تحقق عدالت جنسیتی تا حدود زیادی محقق شد و به تبع آن اعتبارات خوبی هم به این بخش اختصاص یافت.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.