رئیس دفتر ترامپ در کاخ سفید گفت ترامپ قلبا اظهارات رئیس جمهور روسیه مبنی بر دخالت نکردن مسکو در انتخابات آمریکا را باور ندارد.

رینس پریبوس: ترامپ قلبا انکار پوتین در انتخابات را باور نمی‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه‌‌ ای‌بی‌سی؛ «راینس پریبس»، رئیس دفتر ترامپ در کاخ سفید با اشاره به توئیت‌های وی درباره عدم دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت به اعتقاد وی ترامپ قلبا اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مبنی بر دخالت نکردن مسکو در انتخابات را باور ندارد.

پریبس در مصاحبه با «فاکس نیوز» ضمن اشاره به دیدار ترامپ و پوتین در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ گفت: «رئیس جمهور ترامپ خودش نیز به طور کامل انکار ولادیمیر پوتین درباره دخالت نکردن در انتخابات آمریکا را باور نمی‌کند.»

وی اظهار داشت: آغاز روابط سازنده با روسیه که رئیس جمهور ترامپ به آن اشاره کرد به این معنا نیست که دخالت در انتخابات باید نادیده گرفته شود. واشنگتن باید به مسائلی همچون آتش‌بس در سوریه، مبارزه با داعش و حل و فصل اختلافات در اوکراین توجه کند و این به معنی متوقف کردن پیشرفت‌هایی که درباره دخالت در انتخابات آمریکا کسب کرده ایم، نیست.

دونالد ترامپ روز گذشته در چند پیام توئیتری جزئیاتی از مذاکره خود و پوتین را به اشتراک گذاشت. وی با بیان اینکه پوتین در دیدار با او دخالت مسکو در انتخابات آمریکا را قویا رد کرده است، اعلام کرد اکنون زمان همکاری سازنده با روسیه است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین اوباما را متهم کرد که از قصد روسیه برای دخالت در انتخابات آمریکا اطلاع داشته است. وی در یک پیام توئیتری نوشت: «اگر باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین میدانسته که روسیه قصد مداخله در انتخابات آمریکا را داشته، چرا در همان زمان هیچ اقدامی برای جلوگیری از این دخالت انجام نداده است؟»

این اظهارات ترامپ بعد از آن منتشر شد که روزنامه واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرد سازمان اطلاعات آمریکا، در اکتبر 2016 باراک اوباما را از حملات سایبری روسیه به حزب دمکرات آگاه کرده بود.

گفتنی است پوتین روز گذشته به خبرنگاران گفت گمان می‌کند در دیدار خود با ترامپ در حاشیه اجلاس گروه 20 توانسته او را قانع کند که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا مداخله نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار