مجازات سختی برای کارکنان معتادی که نتوانند بعد از مهلت تعیین شده اعتیاد خود را ترک کنند، در نظر گرفته شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ محمد رضا صالحی رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر ،برنامه کنترل مبارزه با مواد مخدر  در استان را کاهش 25 درصدی در طول برنامه ششم توسعه عنوان کرد و گفت: دربرنامه سال 96، 11 برنامه شاخص وجود دارد که کاهش قاچاقچیان، کاهش دسترسی به مواد مخدر، شناسایی و توفیق اموال قاچاقچیان ، پوشش جمعیت هدف در کانون ها، کاهش نرخ شیوع، افزایش پوشش درمان از جمله برنامه ها است.

وی ضرورت عمل کردن ادارات به وظایف ویژه خود و از جمله آموزش کارکنان را در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر، یادآور شد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه  متوسط سن اعتباد در کشور 24 سال است ، اظهار کرد: این شاخص در استان خراسان شمالی 30 سال است.

سردار علیرضا مظاهری، رئیس کمیته مقابله با عرضه مواد مخدر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: اعتیاد منشأ اصلی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در عرصه مقابله با عرضه مواد مخدر در خراسان شمالی گفت: از مجموع یک‌تن و ۶۴۸ کیلوگرم مواد مخدر مکشوفه در خراسان شمالی، یک هزار و 342 گرم کراک، ۱۱۵۶ کیلوگرم تریاک، یک هزار و 576 گرم هروئین، چهار هزار و 541 گرم شیشه و سایر مکشوفات نیز از مواد مخدر دیگر بوده است.

مظاهری میزان طرح‌های انجام‌شده در راستای مبارزه با عرضه مواد مخدر را ۶۵۵ طرح اعلام کرد که ۳۴۳ فقره پاک‌سازی مناطق آلوده، ۲۳۵ مرحله اقدام برای کنترل محورهای مواصلاتی و برگزاری ۴۸ مرحله طرح ارتقای امنیت اجتماعی را شامل شده است.

وی همچنین میزان کشفیات ابزار و وسایل را ۷۵ دستگاه خودرو و ۶۷ دستگاه تلفن همراه اعلام کرد و افزود: در راستای مقابله با توزیع‌کنندگان مواد مخدر ۱۳۸ نفر قاچاقچی، ۱۳۴۰ نفر توزیع‌کننده، ۴۳ نفر در نقش حمل‌کننده و انتقال‌دهنده، ۲۸ نفر نگهدارنده مواد مخدر و ۱۰۸۰ نفر معتاد که مجموعاً ۲۶۲۹ نفر را شامل شده است را دستگیر و تحویل مقامات قضایی داده‌شده است.

انتهای پیام/آ

کاهش 25 درصدی اعتیاد در برنامه ششم توسعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.