عضو شورای ملی زعفران گفت:اخذ تعرفه 55 درصدی واردات زعفران برای هیچ کشوری امکان پذیر نیست.

طلای سرخ ایرانی ارزان می شود/واردات زعفران با تعرفه 55 درصدی توجیه نداردعلی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت نرخ زعفران در بازار اظهار داشت: با توجه به فصل گرما ، نزدیک شدن به دوران برداشت و حجم رسوب زعفران نرخ این محصول روبه کاهش است.

به گفته وی حداقل نرخ هر کیلو طلای سرخ 4 میلیون تومان و حداکثر 5 میلیون و 200 هزار تومان است.

حسینی از کاهش حداقل 500 هزار تومانی زعفران در بازار خبر داد و گفت: پیش بینی می شود حداقل نرخ هر کیلو زعفران به 3 میلیون و 500 هزار تومان و حداکثر 4 میلیون و 500 هزار تومان برسد.

عضو شورای ملی زعفران ادامه داد: در دهه 60 تا 70 اسپانیا به عنوان بزرگترین تولیدکننده زعفران هر کیلو محصول را با نرخ 600 دلار و کشور ما با نرخ 350 دلار به بازارهای هدف صادر کرد که این امر درنهایت موجب شد اسپانیایی ها از تولید دست بکشند.

وی افزایش تولید در هکتار و کیفیت را امری ضروری دانست و افزود: بنابراین باید قادر به عرضه زعفران با نرخ پایین در بازارهای هدف باشیم تا رقبا نتوانند میدان را از ما بگیرند.

حسینی در خصوص پیش بینی وضعیت تولید زعفران بیان کرد:در سال جاری به نظر می رسد که تولید زعفران با افزایش 20 درصدی به 400 تن برسد.

عضو شورای ملی زعفران با اشاره به واردات زعفران تصریح کرد: اخذ تعرفه 55 درصدی واردات زعفران برای هیچ کشوری امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/

حداقل و حداکثر نرخ زعفران در بازار چقدر است؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۸:۵۶ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
باعرض سلام وخسته نباشید من یک کشاورز هستم که تنها محصولم زعفران هست چون درمنطقه مااب کم هست فقط زعفرلن داریم وقیمت ان نصبت به خرج ان خیلی خیلی کم هست چرا من کشاورز باید کارگر ۱۲۰هزارتومانی وساعتی اب باقیمت بک میلیون تومان درزمین هایم بگیرم وکیلو گرم زعفرانم شش میلیون تومن باشد چرا باید قیمت تمام اجناس از سال قبل سه برابر شود وقیمت زعفران به نصف سال قبل برگردد اخه تاکی ما کشاورزان باید این مشکلات راتحمل کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۰ تير ۱۳۹۶
سلام خدا قوت به زعفرون کاران عزیز به این حرف آقای رئیس توجه کنید ((باید قادر به عرضه زعفران با نرخ پایین در بازارهای هدف باشیم تا رقبا نتوانند میدان را از ما بگیرند.)) معنی این حرف چیه ؟؟ رقبا کیا هستن ؟؟ چرا باید رقابت فقط سر قیمت پایین باشه ؟؟ کشاورز با این قیمت پایین خودش از میدان بدر نمی شه ؟ آیا کشاورز ما توان رقابت بر سر پایین آوردن قیمت رو داره ؟ چرا روی کمیت می خواین رقابت کینین چرا رو ی کیفیت رقابت نمی کنید چرا 8 تن زعفران صادراتی تو بازار رضا مشهد برگشت می خوره بخاطر قاطی کردن و کیفیت پایین که بخاطر سود جویی دلال ها هست . چرا و چرا فشار میارید روی کشاورز و تولید کننده ؟؟؟؟؟ هرکی موافقه کلید مثبت رو بزنه .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۵۲ ۲۰ تير ۱۳۹۶
ما ساکن روستا هستیم درخت های گردو در حال خشک شدن هستن و زعفرون کاشتیم که از راه در آمد همین محصول زندگی میچرخونیم حالا اینم ارزون بشه تو روستا ایستادن فایده نداره ما هم میام شهر باقی محصولات هم وارد کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۰ تير ۱۳۹۶
چرا نمیتونید ببینید مردم بیچاره به یه نوایی برسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۰ تير ۱۳۹۶
خداییش زعفران کاری کار خیلی سختیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۰ تير ۱۳۹۶
چرا باید وارد کنیم این کارا چیه بیچاره زعفران کارها از یک طرف گرفتار دلال هستند از طرف دیگر گرفتار دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۲۰ تير ۱۳۹۶
فکر کشاورزا رو نمیکنن ما چشممون به همون درآمد زعفرونه واقعا متاسفم واسه این تصمیمایی که میگیرن فقط مردم رو بیچاره تر میکنن!
Iran (Islamic Republic of)
rasool
۰۹:۴۱ ۲۰ تير ۱۳۹۶
وقتی خودمون تولید کننده ایم دلیلی نداره وارد کنیم اخه چرا این بلاهارو سر کشاورزا میارین؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۰ تير ۱۳۹۶
من خودم تولید کننده زعفران هستم با این همه هزینه تولید این مبلغ خیلی پایینه تازه وقتی که می خواهند زعفران را خریداری کنند اونقدر عیب وایراد می گزارند رو جنس که بتونند با پایین ترین نرخ خریداری کنند. حالا گزشته از اینها کی گفته که تولید بیشتر میشه با سرمایی که سال قبل اومد وخسارتی که به پیاز زعفران زد بعید می دونم که افزایش تولید داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
پیام کشاورز
۰۶:۵۹ ۲۰ تير ۱۳۹۶
درشرایط سرمای شدید سال گذشته وافزایش بالای دمادر تابستان امسال. قطعا زمینه های زعفران با کاهش تولید مواجه خواهد شد.
آخرین اخبار