زنان سرپرست خانوار با حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) صاحب شغل شدند.

زخم هایی که با عطر گلهای قالی درمان شد  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ صبح یک روز گرم تابستانی ،  به سمت دو روستای تتل و چنار در غرب کرمانشاه حرکت کردیم با طی کردن  مسافتی  دو ساعته به این دو روستا ی مجاور رسیدیم...

گویا بازار اشتغال در این دو روستا گرمتر از گرمای هوا بود کمیته امداد این بار دست به اقدامی زده تا هم به رونق اقتصادی  روستا کمک کند و ارزش روستا را به روستانشینان بیشتر نشان دهد و هم گامی در راستای تحقق شعار سال بردارد .

وقتی دارهای قالی در کارگاه های این روستا ها برپا می شد شاید کسی در باورش نمی گنجید که این تعداد هنر آموز مشتاق از آن استقبال کند.

اینجا دیگر از اتاقک های نمور و تاریک قدیمی خبری نیست همه جا روشن روشن است، زنانی که کیپ تا کیپ هم نشسته اندتا بر تار و پود زندگی پیوندی زیبا بزنند.

حالا با گذشت حدود سه ماه از برپایی این کارگاهها 60 بانوی علاقمند پای دار قالی نشستند و هنر گلیم بافی و فرشبافی را آموختند.

جلیلیان معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امدادامام  خمینی (ره) استان کرمانشاه از ارائه تسهیلات و تجهیزات لازم برای ادامه کار به این هنرآموزان خبر می دهد.

محمدی رییس کمیته امداد ماهیدشت هم گفت: قرار است با مساعدت های کمیته امداد استان این اقدام در همه روستاهای ماهیدشت انجام شود.

حالا می شود خوشحالی را در چهره زنان روستایی دید کسانی که داشتن شغل را در رویا می دیدند  با آموختن این هنر می توانند رویایشان را به واقعیت نزدیک ببیند.

 

انتهای پیام/پ

 

استقبال زنان روستایی از کارگاههای فرشبافی کمیته امداد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.