تبریز؛

فروش غیرقانونی نوزادان تازه متولد شده به خانواده‌های نازا در برخی از بیمارستان‌ها

رئیس اداره ثبت‌احوال اهر گفت: متأسفانه در خصوص ولادت‌هایی که در بیمارستان انجام می‌گیرد برخی در اقدامی غیرقانونی نوزادان تازه متولد شده را به کسانی که صاحب فرزند نمی‌شوند می‌فروشند و باید مسئولین بیمارستان نسبت به کنترل مدارک اقدام کنند.

فروش غیرقانونی نوزادان تازه متولد شده به خانواده‌های نازا در برخی از بیمارستان‌هابه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ ابراهیم نیک نظر در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان اهر با اشاره به مصوبات جلسه قبلی شورای ثبت وقایع حیاتی، اظهار کرد: در جلسه قبلی مقرر شده بود تا دستگاه‌های ذی‌ربط با هماهنگی امام جمعه اهر نسبت به ساماندهی و تجمیع گورستان‌های متروکه و غسالخانه‌ها اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی گورستان‌های متروکه از دغدغه‌های مسئولین ارشد و ثبت‌احوال است، افزود: مردم به دلیل اینکه نباید در گورستان‌های نادرقوجا، بهرام آباد و دیزعلیش اموات خود را دفن کنند اطلاع کافی از این موضوع ندارند و این مسئله برای مردم و ما مشکل به وجود آورده است در حالی که شهرداری اهر نباید گواهی دفن را صادر کند.

رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان اهر به وقایع حیاتی ثبت‌شده در سه‌ماهه نخست سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: متأسفانه در خصوص ولادت‌هایی که در بیمارستان انجام می‌گیرد برخی در اقدامی غیرقانونی نوزادان تازه متولد شده را به کسانی که صاحب فرزند نمی‌شوند می‌فروشند و بایستی با توجه به اهمیت موضوع مسئولین بیمارستان نسبت به کنترل مدارک والدین بیش‌ازپیش توجه کنند.

نیک‌نظر ادامه داد: تعداد ولادت‌های ثبت‌شده در طول سه‌ماهه اول امسال 645 مورد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش نزدیک به 9 درصدی یافته و این واقعه‌ها از نظر جنسیت 51 درصد پسر و 49 درصد دختر هستند و از نظر محل سکونت 487 واقعه شهری و 158 واقعه روستایی را شامل می‌شود.

وی از ثبت 164 واقعه فوت طی سه‌ماهه نخست سال جاری در شهرستان اهر خبر داد، افزود: در طول سه‌ماهه اول سال جاری 164 واقعه فوت در این شهرستان ثبت‌شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 2.38 درصد کاهش‌یافته و این تعداد واقعه فوت از محل سکونت 109 نفر در شهر و 55 نفر در روستاها است که به‌عبارتی‌دیگر از مجموع فوتی‌ها 98 نفر مرد و 66 نفر زن بوده‌اند.

رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان اهر در ادامه از کاهش 10 درصدی ازدواج طی سه‌ماهه اول امسال در این شهرستان خبر داده و اضافه کرد: در سه‌ماهه نخست امسال 460 واقعه ازدواج در این شهرستان به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 52 مورد کاهش‌یافته است.

نیک نظر بابیان اینکه میانگین سن ازدواج مردان 27 سال و زنان 22 سال در شهرستان اهر است، ابراز داشت: واقعه‌های ازدواج ثبت‌شده در این شهرستان 310 مورد شهری و 150 مورد روستایی هستند.

وی با تأکید بر اینکه طلاق در شهرستان اهر طی سه‌ماهه نخست سال جاری 7 مورد یا به عبارتی 9 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است، تأکید کرد: جمعاً از اول سال جاری تا پایان خردادماه 68 مورد طلاق در شهرستان اهر ثبت‌شده و این آمار تنها مربوط به این شهرستان نیست بلکه به دلیل اینکه در شهرستان‌های منطقه ارسباران دفترخانه رسمی ثبت طلاق وجود ندارد به این شهرستان مراجعه می‌کنند و این امر موجب شده تا آمار طلاق در اهر بیشتر از سایر شهرستان‌ها باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار