مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر استان کردستان گفت: با توجه به شروع فصل تابستان و ایام سفر، علاوه بر 11 پایگاه ثابت، هفت پایگاه امداد جاده‌ای سیار این جمعیت در مناطق مختلف استان راه اندازی شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛حسن خدابنده‌لو گفت: این پایگاه ها در مسیرهای جاده‌ای بانه، دهگلان، سقز، پالنگان و 2 پایگاه در مسیر جاده مریوان برای آسایش شهروندان مستقر هستند.
وی افزود: یک پایگاه امداد ساحلی در دریاچه زریبار مریوان و یک پایگاه کوهستان در کوه آبیدر سنندج راه اندازی شده است.
وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر استان به بالگرد مجهز شده اضافه کرد: از اسفند سال 95 این جمعیت به بالگرد مجهز شده و برای ماموریت های که امکان عملیات زمین مقدور نباشد از این بالگرد استفاده می شود.
وی در خصوص ساخت آشیانه این بالگرد نیز گفت: کار ساخت آشیانه به پایان رسیده و به زودی با حضور مسئولان به بهره برداری می رسد.
خدابنده لو به طرح غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان طبق برنامه هر ساله در فصل تابستان اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری این طرح آموزش خود امدادی و دیگر امدادی در قالب هر خانواده یک فرد از اعضای آن برای رویارویی با شرایط سخت و حوادث غیرمترقبه تربیت و آماده می‌شود.
جمعیت هلال احمر استان کردستان دارای 11 پایگاه امداد جاده ای و چهار هزار داوطلب فعال و بیش از 40 هزار داوطلب آموزش دیده و آماده همکاری در شرایط سخت و بحرانی است.

 انتهای پیام/م

راه اندازی  یک پایگاه کوهستان در کوه آبیدر سنندج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.