دادستان کل قطر از تشکیل کمیته‌ای برای رسیدگی به پرداخت غرامت به خسارت‌‌دیدگان محاصره این کشور خبر داد.

تشکیل کمیته پرداخت غرامت به آسیب‌دیدگان محاصره قطربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، علی بن فطیس المری، دادستان کل قطر، امروز از تشکیل کمیته ای برای رسیدگی به پرداخت غرامت به خسارت دیدگان در بخش عمومی و خصوصی به علت محاصره این کشور از سوی عربستان و متحدانش خبر داد.

المری گفت در کمیته پرداخت غرامت به آسیب دیدگان از محاصره قطر، نمایندگانی از وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری قطر نیز حضور دارند.

بحران میان قطر و 4 کشور عربی به سرکردگی عربستان پس از آن آغاز شد که خبرگزاری‌ قطر اظهاراتی منسوب به شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر، را اواخر ماه مه سال جاری میلادی و پس از پایان اجلاس سران کشورهای عربی، منتشر کرد. براساس این گزارش‌، امیر قطر ایران را وزنه مهمی در منطقه خاورمیانه و جهان اسلام خوانده و تشدید تنش‌ها با این کشور را به صلاح کشورهای عربی ندانسته بود.

دوحه بلافاصله اعلام کرد این اظهارات مربوط به امیر قطر نیست و هکرها این اظهارات را در پایگاه اینترنتی خبرگزاری قطر منتشر کرده‌اند. تکذیبیه وزارت خارجه قطر درخصوص این اظهارات راه به جایی نبرد و 4 کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر که از این اظهارات آن هم درست مدت کوتاهی پس از سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به عربستان و شرکت او در نشست ریاض برای انزوای ایران در منطقه خاورمیانه، بیان شده بود به خشم آمده‌ بودند، همه روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کردند و با طرح ادعاهایی درخصوص حمایت قطر از تروریسم، خواستار تعطیلی شبکه تلویزیونی الجزیره قطر شدند. این کشورها همچنین همه راه‌های زمینی، دریایی و هوایی خود را بر روی قطر بستند و عملا این کشور را در محاصره قرار دادند.


برخی کشورهای دیگر از قبیل لیبی، موریتانی، چاد و نیجر نیز با پیروزی از چهار کشور محاصره‌ کننده قطر روابط خود را با دوحه قطع کردند. اردن نیز سطح روابطش را با قطر کاهش داد.

 

انتهای پیام/

قطر کمیته پرداخت غرامت به آسیب‌دیدگان محاصره این کشور را تشکیل داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار