نخستین اتوبوس حاوی سامانه سرمایشی از نوع کولر آبی سیستان و بلوچستان با حضور شماری از مسئولان استانی در زاهدان رونمایی شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس شورای سازمان اتوبوسرانی شهرستان زاهدان اظهار داشت: برنامه ریزی شده 20 دستگاه اتوبوس فرسوده دیگر زاهدان تا چند ماه آینده بازسازی و مجهز به کولر آبی شود.

مجتبی خانجانی افزود: بازسازی اتوبوس های فرسوده شامل ایجاد کتابخانه، تعمیر صندلی ها و راه اندازی کولر آبی می شود تا شهروندان بتوانند با وسیله نقلیه عمومی مناسب در سطح شهر تردد داشته باشند.

وی ادامه داد: هزینه راه اندازی سامانه سرمایشی از نوع کولر آبی بر روی نخستین اتوبوس فرسوده بازسازی شده زاهدان 30 میلیون ریال بوده است.

وی در تشریح مزایای راه اندازی کولرهای آبی در اتوبوس های درون شهری گفت: هزینه سرویس و نگهداری کولرهای آبی در اتوبوس ها بسیار کم و فقط سالانه یک میلیون ریال است که قابل قیاس با هزینه 150 میلیون ریالی سرویس کولر گازی این وسیله نقلیه نیست و با باز و بسته شدن درب آن تغییر محسوسی در هوای سرد داخل اتوبوس ایجاد نمی شود.

فرماندار زاهدان اظهار داشت: کولرهای آبی داخل اتوبوس ها تا گرمای 40 درجه هوا را خنک می کند و برق آن از موتور خودرو تامین می شود و خطری برای سرنشینان ندارد.

خانجانی افزود: آب مورد نیاز برای کولر آبی اتوبوس با مکش پمپ از مخزن زیر این وسیله نقلیه تامین می شود.

رونمایی از نخستین اتوبوس مجهز به کولر آبی در سیستان وبلوچستان

وی گفت: تجهیز اتوبوس های درون شهری به کولر آبی برای نخستین بار در کرمان اجرا شد و سیستان و بلوچستان دومین استان در اجرای این طرح به حساب می آید.

منبع:برنا

 

انتهای پیام/

 

اتوبوس مجهز به کولر آبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۴ تير ۱۳۹۶
سلام بابا این که مشکلی نیست ،درشیراز اتوبوس های بالا شهر همشون کولردارن امان از بقیه مناطق اتوبوس ها کولر ندارن پرده هم ندارن آفتاب با گرمای 41درجه گاهی بیشتروگاهی کمتر شلاقی می سوزونه .برین سیستانی ها حالشو ببرین
آخرین اخبار