معاون مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: طرح خطرسنجی بیماری‌های غیرواگیر در ادارات شهرستان بویراحمد اجرا می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛  فخرالدین معصومی در جلسه توجیهی که با حضورمسئولان مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاه های سلامت برگزار شد،گفت: خطرسنجی بیماری های غیر واگیر در ادارات شهرستان بویراحمد اجرا می شود.

معاون مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد افزود: طرح مجموعه مداخلات پیشگیرانه از بیماری های غیرواگیر در نظام مراقبت های بهداشتی اولیه موسوم به «ایراپن» در ادارات شهرستان بویراحمد، اجرا می شود.

وی ادامه داد: چهار بیماری سکته قلبی و مغزی، سرطان های شایع و سرطان روده بزرگ، به همراه چهارعامل کم تحرکی، تغذیه ناسالم، مصرف دخانیات و الکل، مهم ترین دلایل مرگ و میر ناشی از بیماری ‌های غیر واگیر هستند.

معاون مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: یکی از اهداف اصلی اجرای طرح ایراپن، سنجش وضعیت سلامت کارکنان و پیشگیری از ابتلا به بیماری است.

فخرالدین معصومی افزود: بر پایه این طرح، مراقبان سلامت شاغل مراکز بهداشتی و درمانی و همچنین پایگاه های سلامت واقع در شهرستان بویراحمد با حضور در ادارات این شهرستان به خطرسنجی بیماریهای غیر واگیر می پردازند.

وی ادامه داد: آزمایش های قند خون، چربی خون و سنجش فشارخون، وزن و BMI، به صورت رایگان و ثبت آنها در رایانه از جمله خدماتی که توسط مراقبان سلامت انجام میشود.

جلسه توجیهی طرح مجموعه مداخلات پیشگیرانه از بیماری های غیرواگیر در نظام مراقبت های بهداشتی اولیه موسوم به «ایراپن» با حضور 44 نفر از مسئولان مراکز بهداشتی و درمانی و مسئولان پایگاه های سلامت در سالن اجتماعات مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد برگزار شد.

 

انتهای پیام/ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.