نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید از عملیاتی شدن باند دوم راه آهن اصفهان – شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ زارع نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید با اشاره به تصویب ایجاد مناطق آزاد تجاری مشروط بر اینکه همراه با افزایش مناطق ویژه اقتصادی در کشور باشد، گفت: پیگیر اخذ مصوبه منطقه ویژه اقتصادی شمال فارس در آباده هستیم که باید با ورود بخش خصوصی، این منطقه اقتصادی را در سورمق که از زیرساخت‌های لازم برخوردار است ایجاد کنیم.


وی افزود: با تحولات چشمگیر در حوزه راه و ترابری، باند دوم راه آهن اصفهان – شیراز، دوبانده شدن جاده ترانزیتی هرات – بوانات – صفاشهر، اجرای دو پروژه روشنایی سرتاسر کمربندی آباده و اجرای مناقصه روشنایی گردنه شهید آباد دهبید، اجرای مناقصه دوبانده شدن جاده آباده – صغاد، روکش آسفالت از شهربهمن تا سمیرم بزودی در آینده نزدیک احداث خواهد شد.


زارع ادامه داد: مطالعه راه ارتباطی شهرستان (جاده آنتنی) به آزادراه اصفهان - شیراز در حال انجام است و فقط تردد خودرو‌های سواری از این آزادراه میسر است.


وی از مطالعه و بررسی احداث نیروگاه خورشیدی بانک حکمت در صغاد و یک نیروگاه خورشیدی دیگر در فاصله ایزدخواست تا شورجستان توسط بانک توسعه تعاون خبر داد.


زارع با اشاره به وجود ۲ شهرستان آباده و خرمبید به عنوان شهرستان‌های برخوردارو تک بخشی در حوزه استحفاظی خود که با محرومیت‌ها و کاستی‌های زیادی همراه است، بیان کرد: در سطح کشور ۳۸ شهرستان تک بخشی وجود دارد که نام آباده در ردیف اول فهرست قرار دارد که با درخواست‌های زیاد شهرستان مبنی بر تشکیل بخش دوم و در پی آن موافقت‌های استانداری فارس و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، اما هنوز در شهرستان نیاز مبرمی را می‌طلبد.


وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات به دست مسئولان محلی شهرستان قابل پیگیری و حل شدن است، اظهار داشت: در خصوص ایجاد اداره استاندارد در شهرستان آباده با سفر رییس سازمان ملی استاندارد ایران به منطقه این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

 

نماینده مردم شهرستان های آباده، بوانات و خرمبید تصریح کرد: مرکز کنترل ترافیک شهر آباده به عنوان دومین شهر استان در راه اندازی این مرکز و پارک ویژه بانوان به عنوان نخستین پارک خانم ها در شمال فارس به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/ر

مطالعه راه ارتباطی آزاد راه آهن اصفهان – شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.