رئیس اداره مهندسی و نگهداری تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: اولویت کاربرد دستگاه بازسازی و ترمیم چهره پزشکی است.

اولویت کاربرد دستگاه بازسازی و ترمیم چهره پزشکی است / سلامتی تعارف بردار نیستبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از ایفدانا حسین عظیم زاده رئیس اداره مهندسی و نگهداری تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: گرایش روز افزون بانوان جامعه به آرایش و مراجعه به سالن‌های آرایش و زیبایی، تولید و عرضه دستگاه‌ها و تجهیزات متعدد و متنوع زیبایی پوست و مو و گسترش بی سابقه آرایشگاه‌های زنانه و همچنین عدم آگاهی افراد جامعه در خصوص لوازم و تجهیزات مذکور، زمینه سوء استفاده برخی سودجویان و منفعت طلبان را در جامعه فراهم کرده است.

وی ادامه داد: بطوریکه که برخی از سالن‌های آرایشی و زیبایی بانوان فعال در سطح استان فاقد پروانه کسب بوده و در برخی موارد شاهد استفاده از لوازم و تجهیزات غیرمجاز بوده که میتوانند صدمات و لطمات جبران ناپذیری بر سلامت مصرف کنندگان وارد کنند.

رئیس اداره مهندسی و نگهداری تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: یکی از فراگیر‌ترین فعالیت‌های که در حال حاضر در بسیاری از سالن‌های آرایش و زیبایی انجام می‌شود عمل میکروپیگمنتیشن است که طی این فرآیند رنگدانه‌های زیست سازگار در عمق مشخص از پوست با حداقل آسیب به بافت کاشته می‌شود و برای انجام این عمل دستگاه، رنگ و موارد دیگر باید حتما مورد تائید اداره کل تجهیزات پزشکی است.

عظیم زاده در ادامه عنوان کرد: این تکنیک برخلاف تآتو که برای نقاشی کردن بر روی بدن استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه برکاربرد‌های زیبایی، در حوزه پزشکی نیز کاربرد وسیعی دارد. میکروپیگمنتیشن برای بازسازی طبیعی و ترمیم چهره، متعادل سازی و جلوه بخشیدن به آن استفاده می‌شود که در نتیجه زیبایی بیشتر چهره در طولانی مدت را به ارمغان می‌آورد.

این کارشناس غذا و دارو گفت: اهمیت کیفیت دستگاه را برای انجام یک میکروپیگمنتیشن خوب دست نباید دست کم گرفت طراحی مناسب و ارگونومیک هندسی با وزن کم و حداقل لرزش پیگمنتر یا همان اجرا کننده میکروپیگمنتیشن کمک می‌کند تا طرح به بهترین نحوه بر روی چهره پیاده شود.

عظیم زاده بیان کرد: بیشتر دستگاه‌ها قابلیت تنظیم دقیق سرعت را ندارند، یا اگر هم دارند تنها یک عملکرد غیرواقعی است و تاثیر چندانی در نتیجه کار ندارد.

وی اظهار کرد: انتخاب رنگ مناسب برای میکروپیگمنتیشن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است در صورت استفاده از رنگ‌هایی که براساس اصول بهداشتی تولید نشده اند سلامتی افراد را با مخاطره جدی مواجه خواهد شد، طبق گزارش سازمان غذا و داروی امریکا در سال ۲۰۱۲ برخی رنگ‌های غیرمجاز موجود در بازار حاوی رنگ‌های صنعتی مانند جوهر پرینتر و رنگ خودرو بوده اند.

رئیس اداره مهندسی و نگهداری تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو ادامه داد: استفاده ازسوزن مشترک برای چند نفر و حتی استفاده از یک سوزن برای یک نفر در چند جلسه می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را برای سلامت فرد ایجاد نماید که امروزه در دستگاه‌های میکروپیگمنتیشن به جای سوزن از کارتریج یکبار مصرف استفاده می‌شود اما باید توجه داشت که تنها استفاده از کاتریج به جای سوزن ایمنی و سلامت را تضمین نخواهد کرد، بلکه باید کاریتریج استاندارد، استریل و ایزوله بوده تا به هیچ عنوان خون، لنف و مایعات بدن از داخل کارتریج به داخل دستگاه را پیدا نکنند.

عظیم زاده با بیان اینکه در سلامتی باید تعارف را کنار گذاشت و نه تنها جز در موارد ضروری نباید از این امکانات استفاده کرد بلکه برای انجام موارد درمانی هم باید تنها به مراکز مجاز میکروپیگمنتیشن مراجعه کرد و از پیگمنتر خود خواست کارتریج را از بسته استریل خارج کرده و دقت کند که در کارتریج از فنر فلزی به جای ممبران استفاده نشده باشد، یادآور شد: همچنین توجه داشته باشید که زیبایی توام با سلامت به زندگی شما روح تازه‌ای خواهد بخشید و قرار نیست یکی را فدای دیگری کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.