شهردار شهرضا گفت: باشگاه‌های کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان در محل فرهنگسرای شهید همت شهرداری ایجاد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رحیم جافری در حاشیه افتتاح باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان شهرداری شهرضا، عنوان کرد: شهرضا در سال گذشته با تلاش وافر فرهنگ دوستان و مسئولان شهر و به دلیل فعالیتهای بسیار خوبی که در زمینه ی ترویج فرهنگ مطالعه  در سطح شهر صورت گرفته بود، به عنوان یکی از ۲۰ شهر نامزد پایتخت کتاب شناخته شد.

وی اظهار کرد: انتخاب شهرضا به عنوان یکی از ۲۰ شهر نامزد پایتختی کتاب نشان دهنده ظرفیت بالای این شهر در زمینه‌های مختلف فرهنگی به ویژه در زمینه مطالعه و کتابخوانی است.

شهردار شهرضا، بیان کرد: باتوجه به این رویداد و برای رسیدن به اهداف والایی که مد نظر است لازم بود که اقدامات جدیتر و موثرتری به منظور گسترش و ترویج فرهنگ مطالعه و افزایش سرانه ی مطالعه انجام شود.

جافری ادامه داد: همزمان با شهرهای مطرح ایران که در این زمینه فعالیتهای خوبی را آغاز کرده‌اند، در شهر شهرضا نیز اقداماتی آغاز شد.

وی گفت: به همت فرماندار، رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری شهرضا و همکاری جمعی از فرهیختگان حوزه  کتابخوانی، تشکیل باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در دستور کار مراکز فرهنگی قرار گرفت.

شهردار شهرضا عنوان کرد:این باشگاهها هسته‌های کوچکی هستند که درآن کتاب‌هایی را تهیه و به صورت گروهی مطالعه کرده و به بحث می‌گذارند.

وی در تشریح مهمترین هدف راه اندازی و تشکیل این  باشگاه‌ها، اظهار کرد:کمک به افزایش سرانه مطالعه میان کودکان و نوجوانان، تقویت فرهنگ گفت‌وگو و استدلال و افزایش مهارت در بحث و بالا بردن قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان و آشنایی کودکان با محیط‌ های مرتبط با کتاب همچون کتابفروشی، کتابخانه و تبدیل فضاهای عمومی موجود به فضاهایی مناسب برای مطالعه فردی و گروهی از جمله این اهداف است.

 فرهنگسرای شهید همت شهرداری شهرضا در محل کارخانه تاریخی «نوین» واقع در میدان حُر شهر شهرضا، قرار دارد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.