ابراز امیدواری مکرون درباره تغییر نظر ترامپ در خصوص توافق تاریخی پاریس

رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد همچنان امیدوار است که همتای آمریکایی وی، نظرش را درباره خروج از توافق آب و هوایی پاریس تغییر دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه، روز گذشته (شنبه) اعلام کرد همچنان امیدوار است که بتواند «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا را متقاعد کند که نظرش را در خصوص خروج از توافق آب و هوایی پاریس تغییر دهد.

بیانیه پایانی روز گذشته نشست گروه 20 در هامبورگ آلمان، خروج واشنگتن در توافق آب و هوایی پاریس را اعلام کرد و افزود که دیگر کشورهای امضا‌کننده این توافق تصمیم دارند همچنان به این توافق پایبند باشند.

اما امانوئل مکرون در این خصوص گفت: قرار است 12 دسامبر – دو سال پس از تصویب توافق آب و هوایی پاریس -- نشستی در خصوص این توافق برگزار شود. این توافق بر مسائل مالی پروژه‌های توافق آب و هوایی پاریس تأکید خواهد داشت.

امانوئل مکرون همچنین در خصوص متقاعد کردن دونالد ترامپ برای تغییر نظر درباره خروج از توافق آب و هوایی پاریس گفت: من هرگز از متقاعد کردن ناامید نمی‌شوم؛ زیرا معتقدم بخاطر موقعیت و جایگاهی که دارم، این وظیفه من محسوب می شود.

امانوئل مکرون و دونالد ترامپ روز گذشته در حاشیه اجلاس گروه 20 در هامبورگ با یکدیگر ملاقات کردند. دونالد ترامپ قرار است در 14 ژوئیه (23 تیر) برای شرکت در مراسم «رژه نظامی روز مبارزه با استعمار» به فرانسه سفر کند. هامبورگ آلمان در روزهای 7 و 8 ژوئیه میزبان اجلاس سران گروه 20 بود.

انتهای پیام/

 مکرون بدنبال تغییر دادن نظر ترامپ درباره خروج از توافق آب و هوایی پاریس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار