اردبیل؛

اهدای عضو بیمار مرگ مغزی خلخال به بیماران جان دوباره بخشید

عضو بیمار مرگ مغزی خلخالی که به دلیل گازگرفتگی دچار مرگ مغزی شده بود به بیماران جان دوباره بخشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شکور مولایی، مسئول پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: متاسفانه چندین روز گذشته براثر گاز گرفتگی در شهرستان خلخال یک مادر و فرزند در یک واحد مسکونی در میدان بسیج خلخال دچار گاز گرفتگی شده بود که متاسفانه کودک دو ساله همان لحظه در این حادثه جان باخته و مادر نیز دچار مرگ مغزی شده بود.

وی افزود: متاسفانه مادری که دچار مسمومیت گازگرفتگی شده بود، برای ادامه مداوا به وسیله هلی کوپتر اورژانس به مرکز استان منتقل شده بود که در نتیجه تلاش آنان این بیمار مرگ مغزی به دیار حق شتافت.

مسئول پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: به دنبال مسمومیت حاصل از گازگرفتی زهرا عزیزی و فرزند دو ساله‌اش هانیه عزیزیان جان خود را از دست دادند که با رضایت خانواده متوفی، اعضاء بدن مرحومه زهرا عزیزی به بیماران نیازمند اهداء شد.

مولایی بیان کرد: اگر بتوانیم این اقدام خیرخواهانه را در استان ترویج دهیم در طول سال جان چندین نفر نجات پیدا می‌کند که امیدواریم با فرهنگ‌سازی مناسب این موضوع در این زمینه اقدامات اساسی انجام داده شود و بتوانیم با ترویج چنین اقدامات خداپسندانه‌ای جان بیماران نیازمند را نجات دهیم.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در استان اردبیل این فرهنگ به خوبی ترویج یافته و اهدای عضو یکی از استان‌های پیشروی کشور در این زمینه است که توانسته در احیا و حیات بخشیدن به بیماران چشم انتظار پیوند اعضا موفق عمل کند.

 

انتهای پیام/ع

بیمار مرگ مغزی خلخال

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.