روز ملی دهیاری امروز در مراسمی در تبریز گرامی داشته شد.

گرامیداشت روز ملی دهیاری در تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی در این مراسم با اشاره به بحران آب در کشور گفت: دهیاران باید با همکاری و تعامل با اهالی روستا ومسئولان میزان صحیح مصرف آب در روستا‌ها را مدیریت کنند.
وی نقش توسعه گردشگری در اقتصاد روستا‌ها را بسیار تاثیر گذار دانست و گفت:باید در روستا‌ها با برگزاری جشنواره‌های شناسایی پتانسیل‌های منطقه و توجه به زیبایی و حفظ معماری سنتی روستا‌ها میزان گردشگران را افزایش داد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی همچنین گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای دهیاری‌های استان در سال گذشته داده شده است در حالی که اعتبار مصوب هزار میلیارد ریال بود.
معاون امور دهیاری‌های سازمان همیاری‌ها و شهرداری‌ها نیز با بیان اینکه درصورتی که آب، بهداشت و درمان و اشتغال در روستا‌ها نباشد میزان مهاجرت از روستا‌ها به شهر‌ها افزایش می‌یابد گفت:در دهه ۶۰ میزان جمعیت روستا‌ها ۲۴ میلیون نفر بود که اکنون به ۲۰ میلیون نفر کاهش یافته است.
جندقیان همچنین اعلام کرد:مشکل بیمه تامین اجتماعی تمامی ۳۳۵۰ دهیار کشور حل شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هم گفت: ۲۳ هزار تن قیر رایگان برای آسفالت ریزی معابر و راه‌های روستایی استان در نظر گرفته شده است.
باباپور افزود:در دو سال گذشته ۷ هزار متر مربع آسفالت انجام شده و امسال نیز برنامه ریزی لازم برای آسفالت ریزی یک میلیون مترمربع در روستا‌ها صورت گرفته است.
کرمی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی نیز گفت:در سه ماهه نخست امسال ۸۷ هزار و ۲۴۲ میلیون ریال برای اجرای طرح‌های عمرانی در روستا‌های استان پرداخت شده است.

انتهای پیام/خ

برچسب ها: گرامیداشت ، روز ، ملی ، دهیاری ، تبریز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار