مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از راه اندازی مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی (SPX) در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شاهپور قنبری مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: راه اندازی مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی در راستای اجرای برنامه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی با محوریت تقویت و حمایت از صنایع کوچک در دستور کار این شرکت قرار گرفت که پس از انجام فراخوان و برگزاری مناقصه و انجام مراحل مختلف ارزیابی علمی، فنی و عملیاتی عامل ایجاد مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی (SPX) فارس انتخاب شد.


وی افزود: این مرکز سبب تسهیل یکپارچگی شرکت‌های داخلی و پیمانکاران فرعی (صنایع کوچک و متوسط) در زنجیره خریداران بزرگ دولتی و خصوصی (در سطح ملی و خارجی) می‌شود.


قنبری ادامه داد: با راه اندازی مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی، گام موثری برای مرتبط ساختن صنایع کوچک به صنایع بزرگ برداشته می‌شود.


وی با اشاره به اینکه نظام مبادلات پیمانکاری فرعی (SPX) همانند خوشه‌های صنعتی، یکی از روش‌های عمده توسعه صنایع کوچک و متوسط به ویژه در حوزه پیمانکاری است، اظهار داشت: ایده اولیه ایجاد آن در یونیدو از سال ۱۹۷۰ شکل گرفت و تا سال ۱۹۸۵ به شکل امروزی خود درآمد.


قنبری بیان کرد: هدف از اجرای این برنامه تقویت توانایی صنایع کوچک و متوسط برای افزایش تولید و اشتغال زایی آن ها، به روزآوری فرآیندهای فنی و محصولات آن ها، بهبود قابلیت رقابت بین المللی آن ها، جذب سرمایه گذاری و سفارش‌های خارجی، تشویق جایگزینی واردات و رشد صادرات محصولات تولیدشده است.


مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: این مرکز با ساختار‌ها و شرح وضایف مدنظر برای انجام ماموریت‌ها تا یک ماه آینده فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز می کند.
انتهای پیام/ر

فعالیت رسمی مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی  تا یک ماه آینده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار