برخی اعضای مجلس نمایندگان می گویند: حکومت هیچگاه اراده قوی برای توزیع شناسنامه های الکترونیک ندارد.

نگرانی نمایندگان پارلمان از پروسه توزیع تذکره های برقیبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، به باور یک عضو مجلس نمایندگان ناامنی در کشور باعث کندی روند اصلاحات شده است.

فرهاد عظیمی عضو مجلس نمایندگان می گوید: تا زمانی که امنیت در سرتاسر قلمرو افغانستان تامین نشود نه تنها که تذکره الکترونیکی بلکه بسیاری موارد که به عنوان ریفورم و اصلاحات از او نام برده می شود تطبیق آن غیر عملی است.

غلام فاروق مجروح عضو دیگر مجلس می گوید افرادی اند که مانع آغاز این روند می شوند.

حکومت هیچگاه یک اراده قوی برای توزیع تذکره های الکترونیکی که از یک طرف سند با اعتبار ملی است و از طرف دیگر در آینده انتخابات عادلانه و شفاف باشد ندارد. اما رییس ثبت و احوال و نفوس می گوید این روند مطابق زمان بندی بر اساس فرمان رییس جمهور آغاز خواهد شد.

همایون محتاط رییس ثبت احوال و نفوس در گفتگو با آریانا نیوز گفت: نود روز مرحله آمادگی و شش ماه توزیع تذکره الکترونیکی است که اکنون ما در مرحله آمادگی قرار داریم و هیچ گونه مشکل وجود ندارد که موجب نگرانی برای مردم شود و تمام موضوعات حقوقی، لوژستیکی و بودیجه یی پروسه حل شده است.

به گفته این ریاست در نخست توزیع شناسنامه های الکترونیکی از کابل آغاز می شود و هیچگونه تقلب در تثبیت هویت در این روند وجود نخواهد داشت.

 

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.