سفارت امریکا در کابل با نشر خبرنامه‌ای می‌گوید که دو شهروند افغان به نام‌های لاجورد خان ۵۲ ساله، مشهور به جاجی لاجورد و ایمل سید علم شاه ۴۶ ساله، مشهور به حاجی زر محمد به جرم قاچاق هیروئین و قصد توزیع آن در ایالات متحده مجرم شناخته شده‌اند.

دو شهروند افغان در امریکا بازداشت شدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سفارت امریکا در کابل با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که دو شهروند افغان به نام‌های لاجورد خان ۵۲ ساله، مشهور به جاجی لاجورد و ایمل سید علم شاه ۴۶ ساله، مشهور به حاجی زر محمد به جرم قاچاق هیروئین و قصد توزیع آن در ایالات متحده مجرم شناخته شده‌اند.

در خبرنامۀ سفارت آمده‌است این افراد آگاه بودند که مواد مخدر به داخل امریکا وارد می‌شود ‎‌اند و مجرم شناخته‌‍شده‌اند.

سفیر امریکا در کابل گفته‌است که این قضیه بیان‎‌گر مثال واضح هم‌کاری مشترک بین ایالات متحده و افغانستان در امر مبارزه و به دادگاه کشانیدن قاچاق‌بران مواد مخدر در هر دو کشور است.

هوگو لارنس سرپرست سفارت امریکا در کابل اضافه کرده‌است قاچاق‌بران مواد مخدر در افغانستان هر کسی که باشند باید گوش‌زد شود که نمی‌توانند همیشه از چنگ قانون فرار نمایند.

در خبرنامۀ سفارت آمده‌است که محکمۀ این دو نفر در دیوان عالی منطقه‌یی امریکا در برابر قاضی” کیمبا ام وود” در اول نومبر ۲۰۱۷ ساعت ۳:۰۰ بعد ازظهر دایر می‍‌شود.

قرار است این دو دو تن از قاچاق‌بران مواد مخدر که از سال ۲۰۱۴ تا سال ۲۰۱۵ باهم‌دیگر به طور مشترک کار می‌کرده‌اند، با مجازات حداکثری حبس ابد و حداقل ۱۰ سال حبس اجباری روبرو شوند.

گفتنی‌‌ست که در اعلامیه مطبوعاتی سفارت امریکا آمده‌است که هر دو عضویت یک سازمان قاچاق مواد مخدر در افغانستان را داشتند که قصد داشتند که در حدود ۱۰۰۰ کیلو گرام مواد مخدر را به امریکا انتقال دهند.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.