سننگ از پرکاربرد‌ترین متریال‌های ساختمانی در ایران به شمار می‌رود.

به گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی کانون معماران معاصر؛ ایران، چهارمین کشور دارای معادن متنوع سنگ در جهان است و سنگ از پرکاربرد‌ترین متریال‌های ساختمانی در ایران به شمار می‌رود.

بابک بهرامی، دبیر سمینار «متریال:رفتار و فرم» با بیان مطلب فوق گفت: توسعه‌ روش‌های بهره‌برداری، فرآوری و پرداخت سنگ و همچنین تعهد همگانی نسبت به حفظ محیط‌زیست، لزوم مطالعه و بازنگری در این متریال سبز را دوچندان می‌کند. از این رو هم‌اندیشی و فراهم نمودن امکان گفت‌وگو بین فعالان صنعت سنگ و جامعه معماری کشور می‌تواند به استفاده مطلوب از متریال سنگ در صنعت ساختمان بیانجامد.

وی اظهار داشت: امید است که با آشنایی معماران با روش‌ها و تکنولوژی‌های جدید صنعت سنگ، شاهد خلق آثار معماری فاخری در ایران و جهان باشیم. چرا که جنبه‌های زیباشناسانه و امکان حجم‌دهی و فرم‌دهی به سنگ، امکان تحقّق ایده‌ها و آفرینشگری را به معماران هنرمند می‌دهد.

دبیر سمینار «متریال: رفتار و فرم» افزود: در همین راستا انجمن سنگ ایران، مؤسسه فرهنگی روشان روز و کانون معماران معاصر در نظر دارند سمینار «متریال: رفتار و فرم» را با هدف آشنایی بیشتر جامعه معماری و سازندگان مسکن و ساختمان با متریال‌های پرکاربرد و تکنولوژی‌های ساخت مرتبط با آن‌ها برگزار کنند. این سمینار با حضور اساتید دانشگاه، فعّالان صنعت ساختمان، هنرمندان صنایع دستی و دانشجویان رشته‌های مربوطه به عنوان رخداد جنبی نهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ‌های تزئینی، معدن، ماشین‌آلات و تجهیزات مربوطه برگزار می‌شود.

بهرامی با دعوت از کلیه علاقمندان برای شرکت در سمینار «متریال: رفتار و فرم» گفت: این سمینار روز سه‌شنبه ۲۰ تیرماه ۹۶ از ساعت ۱۳ الی ۱۶ در محل سالن همایش‌های شماره یک شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. شرکت در این سمینار برای عموم آزاد است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار