صادقی مطرح کرد؛

تسویه حساب‌های حزبی را در مدیریت بحران دخیل نکنیم

رئیس سازمان مدیریت بحران تهران، گفت: مدیران نباید عیب‌جویی، اتهام زایی، دلیل تراشی و تسویه حساب‌های گروهی، حزبی و سیاسی را در مدیریت بحران دخیل کنند.

تسویه حساب‌های حزبی را در مدیریت بحران دخیل نکنیم/ از منابع ملی حتی یک ریال هم برای مدیریت بحران تهران هزینه نشده استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد صادقی رئیس سازمان مدیریت بحران تهران در مراسم رونمایی و بهره برداری از دستاوردهای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران که امروز(شنبه) برگزار شد، با بیان اینکه تاریخچه تهران نشان می‌دهد که این کلانشهر در معرض انواع مخاطرات طبیعی(زمین و مخاطرات آب و هوایی) و انسان ساز قرار دارد، اظهار داشت: به موازات این نوع مخاطرات آسیب زایی و ظرفیت‌های موجود برای مقابله با آنها در محلات مختلف شهر تهران متفاوت است.

وی افزود: با توجه به این تفاوت‌ها ارزیابی خطر و برنامه ریزی برای کاهش بحران در مقیاس محله‌های شهر تهران ضروری است.

رئیس سازمان مدیریت بحران تهران با تاکید بر اینکه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران طرحی را با هدف برنامه ریزی برای کاهش خطر ناشی از حوادث در مقیاس محله‌های شهر تهران تهیه کرده است، گفت: بر این اساس یک مدل بومی تهیه شده تا به سوال‌های مطرح شده در زمینه مخاطرات، آسیب پذیری‌ها و ظرفیت ها، میزان خطرات و اولویت بندی آنها به تفکیک 354 محله تهران و نیازهای کاهش خطر پذیری در مقیاس هر محله پاسخ داده شود.

صادقی با بیان اینکه مدیریت بحران در ایران تنها به پرداخت خسارت‌ها خلاصه شده است، یادآور شد: به جای پرداخت خسارت‌ها باید در راستای پیشگیری از بحران اقداماتی انجام شود، چرا که هسته مرکزی مدیریت بحران بحث حوادث و بلایای طبیعی است.

وی ادامه داد: سامانه پایش تاب آوری شهر تهران و تدوین ساختار سازمان و شورای هماهنگی مدیریت تهران که در راستای کاهش خطر پذیری محلات شهر تهران راه اندازی شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران تهران با تاکید بر اینکه بسیاری از سازمان‌ها حتی کوچک‌ترین اطلاعات خود را در اختیار مدیریت بحران قرار نمی‌دهند، گفت: ما هنوز نتوانسته‌ایم به یک لایحه مدیریت یکپارچه سازی اطلاعات در شهر تهران دست یابیم، به همین منظور همچنان در بحث صف بندی تقسیم وظایف دچار اشکال هستیم.

صادقی با بیان اینکه در بهترین شرایط آمادگی برای بحران قرار داریم، تصریح کرد: بدون تردید باید به منابع انسانی باید توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی ادامه داد: امروزه در 123 ناحیه شهر تهران کارشناسان ارشد و پدافند غیر عامل برای مهار بحران مستقر شده‌اند و همچنین در 354 محله تهران موضوع ایمنی با همکاری و مشارکت شهروندان انجام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران تهران با اشاره به اینکه به دنبال فعال کردن اورژانس در سطح محلات هستیم، افزود: بدون تردید این موضوع حائز اهمیت است.

یک ریال هم از منابع ملی برای مدیریت بحران تهران هزینه نشده است

صادقی گفت: تاکنون از منابع ملی برای مدیریت بحران شهر تهران حتی یک ریال هم هزینه نشده، به همین دلیل درخواست داریم که مسئولان بدون درآمدزایی و اقتصاد به موضوع پیشگَیری از حوادث هم فکر کنند.

وی افزود: مدیران نباید عیب جویی، اتهام زایی، دلیل تراشی و تسویه حساب‌های گروهی، حزبی و سیاسی را در مدیریت بحران دخیل کنند.

انتهای پیام/

مدیریت بحران در ایران تنها به پرداخت خسارت‌ها خلاصه شده است

برچسب ها: اجتماعی ، صادقی ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار