عملیات تعقیب عناصر داعش از سوی نیروهای عراقی در مناطق مختلف هم‌چنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آخرین خبرهای رسیده از نبرد موصل حاکی از آن است که تنها یک نوار مرزی تا رسیدن نیروهای عراقی به حاشیه رودخانه دجله و شرق منطقه "المیدان" باقی مانده است.

هم‌چنین نیروهای عراقی طی عملیاتی 35 تن از تروریست‌هایی را که قصد نفوذ از ساحل راست به چپ موصل داشتند، به‌هلاکت رساندند. در این عملیات، 6 تن از عناصر تکفیری بازداشت شدند.

*هلاکت ده‌ها تروریست تکفیری در شمال صلاح‌الدین

آزادی دو روزنامه‌نگار عراقی از حصار داعش/ توپخانه حشدالشعبی، خودروهای تکفیری‌ها را طعمه حریق کرد

به‌نقل از خبرگزاری اعلام‌الحربی؛ نیروهای حشدالشعبی موفق شدند ضمن ناکام گذاشتن حملات تروریست‌های داعش به شمال استان صلاح‌الدین، ده‌ها تن از آنان را به‌هلاکت برسانند.

در همین راستا تیپ 29 بسیج مردمی عراق توانست هجوم عناصر تکفیری را به دیواره سد این ناحیه خنثی کند.

نیروهای بسیج عراق در این عملیات توانستند تمامی عناصر مهاجم داعش را که تعداد آنان در حدود ده‌ها نفر بود، به‌هلاکت رسانده و یک خودروی وابسته به آنان را که مجهز به سلاح تک‌نفره بود، منهدم کنند.

*توپخانه حشدالشعبی، خودروهای نظامی داعش را در شمال صلاح‌الدین طعمه حریق کرد

آزادی دو روزنامه‌نگار عراقی از حصار داعش/ توپخانه حشدالشعبی، خودروهای تکفیری‌ها را طعمه حریق کرد

نیروهای حشدالشعبی در ادامه عملیات خود در شمال منطقه صلاح‌الدین، 7 تن از تروریست‌های داعش را به‌هلاکت رساندند.

مرکز اطلاع رسانی حشدالشعبی عراق در این‌باره اعلام کرد: یگان توپخانه تیپ 99 بسیج مردمی، مقر تجمع عناصر تکفیری داعش را در منطقه «جبال مکحول» هدف قرار داد که در این حمله، ضمن هلاکت 7 نفر از تروریست‌ها، خودروها و وسایل نقلیه آنان آتش گرفت.

*آزادی دو روزنامه‌نگار عراقی از محاصره تکفیری‌های داعش/ روستای الامام غربی در شمال صلاح‌الدین آزاد شد

آزادی دو روزنامه‌نگار عراقی از حصار داعش/ توپخانه حشدالشعبی، خودروهای تکفیری‌ها را طعمه حریق کرد

«ریان الکلدانی» فرمانده تیپ 50 حشدالشعبی اعلام کرد: دو روزنامه‌نگار محاصره شده از سوی تروریست‌های داعش در شمال استان صلاح‌الدین، آزاد شدند.

وی در گفت‌و‌گوی مطبوعاتی خود اظهار داشت: هنگ‌های ماموریت‌های ویژه وابسته به تیپ 50 بسیج مردمی و ارتش عراق، دو روزنامه‌نگار عراقی به‌نام‌های علی جمال و مصطفی الوحادی را که در روستای الامام غربی از شمال استان صلاح‌الدین محاصره شده بودند، آزاد کردند.

لازم به‌ذکر است که تروریست‌های داعش با نفوذ به روستای الامام غربی در شمال استان صلاح‌الدین، شماری از شهروندان عراقی ساکن این روستا را هدف قرار داده بودند.

در همین راستا فرمانده عملیات نینوا اعلام کرد: روستای الامام غربی به‌طور کامل آزاد شده و ضمن برداشته شدن محاصره از این روستا، تعقیب عناصر تکفیری در خارج از این منطقه ادامه دارد.

آزادی دو روزنامه‌نگار عراقی از حصار داعش/ توپخانه حشدالشعبی، خودروهای تکفیری‌ها را طعمه حریق کرد

سرلشکر رائد شاکر جودت فرمانده پلیس فدرال عراق پیرامون ادامه پیشروی‌های نیروهای پلیس در بخش قدیمی موصل بیان داشت: بخش‌هایی از نیروهای پلیس با تکمیل ماموریت خود و ادامه تعقیب بقایای مخفی شده داعش در منطقه النجفی، به پاکسازی این محله از لوث وجود تروریست‌ها پرداختند.

*عملیات تعقیب بقایای داعش در موصل قدیم ادامه دارد/ هلاکت امیر داعش در منطقه "النجفي"

آزادی دو روزنامه‌نگار عراقی از حصار داعش/ توپخانه حشدالشعبی، خودروهای تکفیری‌ها را طعمه حریق کرد

لشکر واکنش سریع عراق با اعلام آزادسازی بازار کوچک بخش قدیمی موصل، از محقق شدن آخرین هدف خود در این محور خبر داد.

فرمانده پلیس عراق نیز اعلام کرد: نیروهای ما 99 درصد از ماموریت نبرد خود را در منطقه «النجفي» به‌اتمام رسانده‌اند و جست‌وجوها برای یافتن عوامل پنهان شده داعش و عناصر بمب‌گذاری این گروه تروریستی هم‌چنان ادامه دارد.

وی در ادامه گفت: بخش‌هایی از لشکر نهم پلیس توانستند تروریستی به‌نام «ابوزید» را که سرکرده تکفیری‌های داعش در منطقه النجفی به‌شمار می‌رفت، به‌همراه هفت نفر از همراهانش در نزدیکی مسجد جامع "شیخ الشط" در موصل قدیم به‌هلاکت برسانند.

تسلط نیروهای عراقی بر حاشیه رودخانه دجله یکی از عملیات‌های راهبردی برای پیشگیری از نفوذ بقایای تروریست‌های داعش در سواحل راست و چپ موصل به‌شمار می‌رود.

لازم به‌ذکر است که رودخانه دجله با عبور از میانه شهر موصل، جغرافیای این شهر را به دو قسمت راست و چپ تقسیم می‌کند.

گزارش از: وحید امیدی موحد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۷ تير ۱۳۹۶
وقت ساخت دوباره عراق رسیده دولت حواسش باشه امریکایی نیرو کار رو پر نکنه
آخرین اخبار