فعالیت‌های مطالعاتی و اجرایی تکمیل پرونده ۲۹ اثر تاریخی شناسایی شده شهرستان سرخس در فهرست آثار ملی کشور در دست اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد مجید حسینی مدیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرخس گفت: فعالیت‌های مطالعاتی و اجرایی تکمیل پرونده ۲۹ اثر شناسایی شده شهرستان سرخس در فهرست آثار ملی کشور شامل ۷ بنا و ۲۲ محوطه تاریخی آغاز شده است.

وی افزود: این عملیات اجرایی شامل مطالعات تاریخی و معماری، برداشت‌های میدانی و برداشت‌های معماری و نقشه برداری است و با توجه به تاکیدات انجام شده برای تکمیل این پرونده‌ها از نیرو‌های جوان و تحصیلکرده شهرستان سرخس استفاده شده است.

مدیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرخس گفت: از ابتدای سال ۹۶ نیز ۹ اثر شهرستان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که بدین ترتیب، تاکنون تعداد آثار ثبتی شهرستان به ۲۵ اثر رسیده است.

مجید حسینی افزود:اعتبار لازم برای تکمیل پرونده ثبت ۲۹ اثر ثبت شده در این شهرستان از اعتبارات سال ۹۵ حوزه میراث فرهنگی شهرستان تامین شده و با ثبت آن‌ها تعداد آثار شهرستان سرخس در فهرست آثار ملی کشور به ۵۴ اثر خواهد رسید.

وی گفت:برای ثبت دیگر آثار شهرستان در سال ۹۶ نیز ۷۰۰ میلیون ریال پیش بینی شده که در صورت تخصیص اقدامات اجرایی در چند ماه آینده شروع می‌شود.

انتهای پیام//ف. ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.