شرکت نفت و گاز پاکستان، شرکت آمریکایی شل را مقصر آتش‌سوزی تانکر نفت و کشته شدن حدود 220 روستایی دانست و از آن درخواست پرداخت غرامت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  رویترز؛ شرکت نفت و گاز پاکستان خواستار دریافت غرامت 2.4 میلیون دلاری از کمپانی نفتی شل شد. این شرکت که مسئولیت نظارت بر توزیع سوخت پاکستان را نیز بر عهده دارد، شرکت  چند ملیتی شل را مسئول واژگونی تانکر حمل سوخت نزدیک شهر بهاولپور ایالت پنجاب می‌داند که بر اثر آتش‌گرفتن آن، دست‌کم 220 نفر کشته شدند. این فاجعه دردناک تعداد زیادی مجروح نیز برجای گذاشت که با سوختگی‌های شدیدی روبرو شده و با خطر جدی مرگ مواجه هستند.

حادثه واژگونی تانکر حمل سوخت که حدود 50 هزار لیتر بنزین را به یکی از جایگاه‌های توزیع سوخت شل حمل می‌کرد، دو هفته پیش به وقوع پیوست. در این حادثه، حجم وسیعی بنزین بر روی زمین جاری شد و روستاییانی که برای جمع‌آوری بنزین رایگان به محل حادثه آمده بودند، بر اثر آتش گرفتن بنزین‌ و انفجار تانکر، در آتش سوختند.

سخنگوی شرکت نفت و گاز پاکستان اعلام کرد: واژگونی تانکر بر اثر بی‌احتیاطی راننده اتفاق افتاد و خودرو فاقد استانداردهای لازم برای حمل ایمن سوخت بود.

دفتر شرکت شل در پاکستان نیز اعلام کرد: ما گزارش شرکت نفت و گاز پاکستان را محترم می‌شماریم و در حال بررسی آن هستیم. شرکت شل همکاری‌های لازم را با طرف پاکستانی خواهد داشت تا پرونده این حادثه به نتیجه نهایی برسد. در این میان، بازرسان شل نیز تحقیقاتی را بطور مستقل انجام می‌دهند.

دفتر این شرکت آمریکایی در پاکستان اعلام کرد تانکر از یک پیمانکار محلی اجاره شده بود و ارتباطی با نیروهای تحت استخدام شل نداشت.

نائب رئیس اتحادیه تانکرداران سوخت پاکستان مدعی شده است همه تانکرهای این اتحادیه دارای استانداردهای بین‌المللی حمل سوخت هستند.

این مرگبار ترین حادثه پاکستان در پنج سال اخیر بوده است. در سال 2012 نیز دو کارخانه کفش‌سازی و تولید پارچه در لاهور و کراچی آتش گرفتند و حدود 260 نفر جان خود را از دست دادند.

 

انتهای پیام/

پاکستان خواستار پرداخت غرامت شرکت شل به خانواده‌های قربانیان حادثه واژگونی تانکر نفت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار