رئیس هیات ووشو استان اردبیل گفت: ووشو یکی از فعال‌ترین رشته ورزشی در این استان است طوری که حدود ۲ هزار نفر در این رشته ورزشی فعالیت می‌کنند.

فعالیت بیش از ۲ هزار نفر در رشته ورزشی ووشو استان اردبیل به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛هوشنگ افشار، رییس هیات ووشو استان اردبیل در مجمع سالانه هیات ووشو استان اردبیل افزود: ووشو یکی از فعال‌ترین رشته‌های ورزشی در این استان است طوری که حدود ۲ هزار نفر در این رشته ورزشی فعالیت می‌کنند که ۵۰۰ ورزشکار این رشته بانوان هستند.

وی از فعال بودن هیات ووشو در تمام شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: ۴۰ باشگاه در استان با مجوز قانونی در رشته ورزشی ووشو فعالیت می‌کند.


رییس هیات ووشو استان اردبیل با اشاره به درخشش ورزشکاران ووشو استان در مسابقات مهم و بین المللی افزود: از سال ۹۰ تاکنون هر سال ورزشکاران ووشو استان موفق شده اند مدال طلای جهان یا مدال طلای مسابقات آسیایی را کسب کنند.


افشار بیان کرد: در این مدت هر سال به طور میانگین ۷ تا ۸ ورزشکار از استان اردبیل در اوزان مختلف به اردوی تیم ملی دعوت شده اند و پارسال نیز ۱۱ نفر از ووشوکاران به اردوی تیم ملی از این استان دعوت شدند.


وی با بیان اینکه سال گذشته ووشوکاران استان موفق به قهرمانی در چهار مسابقات بین المللی شدند و یک نفر از ورزشکاران در رده سنی جوانان موفق به کسب مدال مسابقات جهانی شد، گفت: همچنین در مسابقات دانشجویان کشور تیم ووشو استان اردبیل قهرمان کشور شد.


افشار افزود: همچنین یکی از دانشجویان به نام جعفر شیرزاده از اردبیل به مسابقات قهرمانی المپیک دانشجویان جهان اعزام خواهد شد.


وی توسعه بخش ساندای بانوان، بخش تالوی آقایان و بانوان، برگزاری دوره‌های کارگاهی و آموزشی و برگزاری دوره‌های داوری و مربیگری را از جمله برنامه‌های هیات ووشو استان در سال ۹۶ ذکر کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.