رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: فارغ التحصیلان حوزه علوم پزشکى باید تفکر و اخلاق را سر لوحه کار خود قرار دهند.

///به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛على جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکى تهران در مراسم جشن یکپارچه فارغ‌التحصیلى دانش آموختگى دانشگاه علوم پزشکى تهران خطاب به فارغ التحصیلان دانشگاه گفت: شما از دانشگاهى فارغ التحصیل شدید که ٨٨ سال سابقه دارد و اگر از زمان دارالفنون آن را حساب کنیم قدمت آن به ١٦٠ سال می رسد که تاکنون ٨٥ هزار دانش آموخته علوم پزشکى داشته است و امروز ورود شما را به خانواده سلامت تبریک مى گویم و امیدوارم این ورود مبارکى باشد.

وى افزود: دانشگاهى که شما فارغ التحصیل شده اید با همه محدودیت هایى که دارد از نظر فضاى فیزیکى وضعیت مناسبى براى مطالعه و حضور دانشجویان ندارد اما چیزى دارد که امیدوارم براى شما ماندگار باشد منشى است که آن را به دانشجویان در دانشگاه مى آموزند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکى تهران تصریح کرد: فضاهاى بهتر و بزرگترى براى تحصیل وجود دارد، اما اساتید برجسته حوزه علوم پزشکى و نخبگانى که علوم پزشکى تهران را براى تحصیل انتخاب مى کنند به دلیل  روحیه و جو حاکم بر دانشگاه بوده که تفاوتی اساسی با سایر دانشگاه علوم پزشکی دارد.

جعفریان با بیان اینکه هیچ افتخارى در جامعه پزشکى بالاتر از عضویت در هیات علمى دانشگاه علوم پزشکى تهران نیست، گفت: من تمام مقاطع تحصیلى و کارى خود را در علوم پزشکى تهران گذرانده ام و این موضوع را به قطعیت دیده و حس کرده ام.

وى ادامه داد: چیزى به نام تعهد حرفه اى در حوزه علوم پزشکى وجود دارد که اساس کار ما است، تعهد حرفه اى در حوزه علوم پزشکى به معناى آن است که یعنى ما تعهد داریم منافع جامعه را به منافع خود ترجیح دهیم.

جعفریان تاکید کردند: تعهد حرفه اى بسیار حائز اهمیت بوده و برخى همکاران ما در حوزه پزشکى متاسفانه از این طرز فکر فاصله گرفتند و آن کارى که باید انجام دهند نمى‌دهند، همه منافع فردى و صنفى براى خدمتکزاران حوزه سلامت نسبت به منافع مردم جنبه ثانوى دارد و این موضوع را فراموش نکنید که هر مصلحتى غیر از مصلحت مردم ثانوى است.

وى با بیان اینکه باید قدر لحظات زندگى  را بدانید که فرصت‌ها زود گذرند، افزود: براى شما شاید دور به نظر برسد که ٢٠ سال دیگر را ببینید اما باید بگویم این ٢٠ سال به اندازه یک بلند شدن و نشستن است و به گفته امیرالمومنین فرصت‌ها به اندازه ابر مى گذرند و ارزشترین نعمتى است که خدا به شما داده و هر یک لحظه آن فرصت استثنایى است از تمام لحظات آن درست استفاده کنید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکى تهران با تاکید بر چند بعدى بودن گفت: بر روى همه ابعاد زندگى وقت بگذارید و به سلامت و خانواده که یک نهاد مهم در زندگى است توجه داشته باشید و دانش شما باید به روز باشد و این را بدانید فردى که همه چیز خود را فداى کار و دانش کند اشتباه کرده از همین امروز تصمیم بگیرید هر چیز را درست سر جاى خودش قرار دهید زیرا هر کدام را که از دست بدهید فرصتى است که شما از دست رفته و جبران پذیر نیست.

وى با تاکید بر توجه به مسئولیت پذیرى گفت: نسبت به والدین و فرزندان خود مسئول باشید تا درآینده افسوس از دست دادن لحظات بودن با آن‌ها را نخورید و اجازه ندهید فشارهاى درسى و کارى بعدهاى دیگر زندگى شما را تحت الشعاع قرار دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکى تهران تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در ایران که توانایی قرارگیرى در زمره پیشرفته‌ترین کشور‌ها را دارد و بدون شک این موضوع تحقق پذیر است زندگى کنیم باید در جامعه عموم و در جامعه تحصیلکرده به طور خاص ٢ موضوع تفکر و اخلاق را سر لوحه کار خود قرار دهیم و ترویج آن وظیفه ماست و بى توجهى به تفکر در اجراى کار‌ها یک نقص جدى در کشور محسوب شده و اگر این تفکر نهادیه شد نیاز به اخلاق داریم و اینگونه جامعه ما  ایده آل خواهد شد.

فارغ التحصيلى ٢ هزار دانش آموخته حوزه سلامت در دانشگاه علوم پزشكى تهران
سيد احمديان دبير دفتر دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشكى تهران با تبريك به تمام دانش آموختگان و اساتيد كه نتيجه سال ها زحمات خود را امروز مى‌بينند، گفت:  جمهورى اسلامى مفتخر است كه با پايان سال تحصيلى ٢ هزار دانش آموخته فارغ التحصيل شده و وارد چرخه سلامت مى شوند و به همين دليل روز مباركى محسوب مى شود.

وى ادامه داد: دفتر ارتباطات با دانش آموختگان ١٢ سال است كه در دانشگاه علوم پزشكى تهران براى ارتباط فارغ التحصيلان و دانشگاه پس از دانش آموختگی تاسيس شده است.

احمديان عنوان كرد: علاوه بر اين،  دانشگاه از طريق دفتر ارتباط با دانش آموختگان از اينكه آموزش ها چقدر مطابق با اهداف  تعيين شده علوم پزشكى تهران بوده اطلاع پيدا كرده و در صورت نياز در جهت بازنگرى  امور آموزشى گام بر مى دارد.

وى اظهار کرد: دانشگاه  علوم پزشكى تهران اين افتخار را دارد كه در بسيارى از اقدامات  حوزه  علوم پزشکی هميشه پيشگام بوده همچنین یکی دیگر از اقدامات  تاسيس دفتر ارتباط با دانش آموختگان و برگزارى جشن يكپارچه فارغ التحصيلى است زيرا دانشگاه هاى معتبر دنيا همه جشن يكپارچه را برگزار مى‌كنند و ما نيز اين موضوع را الگو قرار داديم.

تعهد حرفه اى اساس کار حوزه علوم پزشکى است

بزرگترین افتخار خدمت به هموطنان است

فاضل رئیس انجمن جراحان در مراسم جشن یکپارچه فارغ التحصیلى دانش آموختگى دانشگاه علوم پزشکى تهران با بیان اینکه من ٥٠ سال پیش این روز را در دانشگاه علوم پزشکى تهران تجربه کردم، گفت:همه شغل‌ها قابل احترام است، به عنوان مثال کشور به قاضى نیاز دارد و او از جایگاه ویژه اى برخوردار است، اما این قاضى گاهى حکم اعدامى صادر مى کند امایک پزشک چیزى جز تسکین آلام مردم را امضا نمى کند.

وى ادامه داد: بسیارى از پزشکان براى شرکت درتخصص و ادامه تحصیل از من سوال مى کنند و من در پاسخ به آن‌ها مى گویم بروید بهترین جاى دنیا را براى تخصص انتخاب کنید، اما این موضوع را فراموش نکنید که هیچ جاى دنیا عزت ما به اندازه کشورمان ایران نیست.

فاضل یادآور شد: بزرگترین افتخار یک پزشک آن است که به هموطنان خود خدمت کند، بدانید که ایران قدرشناس‌ترین مردم دنیا را داردو در حوزه پزشکى بزرگترین سرمایه مردم هستند و اگر فیلسوف و دانشمندشوید و شاید نتوانید بیمارى را تشخیص ندهید، اما مى توانید بیمار را راضى راهى کنید و اگر این کار را سر لوحه خود قرار دهید نزد مردم و خدا سربلند کامیاب هستید.

گفتنى است؛ در پایان بهادرى رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان سوگندنامه پزشکى را قرائت کرد و دانش آموختگان سوگند پزشکى براى ادامه مسیر و خدمت به مردم خوردند.

تعهد حرفه اى اساس کار حوزه علوم پزشکى است

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار