معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست با تاکید بر این که ملاک دکتر روحانی برای تشکیل کابینه دوازدهم شایسته سالاری ، تعهد و کارآمدی است، پیش بینی کرد که زنان در کابینه دوازدهم نقش پررنگ تری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور امروز در شورای اداری مازندران از تصویب قانون هوای پاک و حمایت از تالاب‌ها و لایحه معافیت مالیاتی برای طرح‌های پسماند در مجلس خبر داد و افزود: این قانون به زودی به روستا ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گرد وغبار و ریز گرد‌ها دلایل زیادی دارد یکی از عوامل این پدیده را سد سازی بیان کرد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور ساخت سد را با رعایت ضوابط زیست محیطی و امکانپذیر دانست و افزود: سازمان حفاظت محیط زیست با هر گونه ساخت و سازی که به اکوسیستم آسیب وارد کند مخالف است.

ابتکار افزود: سازمان حفاظت از محیط زیست در صورت رعایت ضوابط زیست محیطی هیچ گونه مخالفتی با فعالیت‌های صنعتی ندارد.

تدوین لایحه معافیت‌ مالیاتی طرح‌های پسماند

معاون رئیس جمهور همچنین از تدوین لایحه‌ی برخورداری طرح‌های پسماند از معافیت‌های مالیاتی خبر داد و گفت:: هدف از تدوین این لایحه، ایجاد مشوق‌های اقتصادی برای جذب سرمایه گزاری بخش خصوصی است.

ابتکار سرمایه گزاری در بخش گردشکری را با سود آوری بیشتر و ایجاد حاشیه امنیت برای محیط زیست استان خواند و افزود: طرح‌های توسعه‌ای با ضوابط زیست محیطی و برنامه‌ی جامع پسماند همسو با اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به اینکه دنیا به سمت سیاست اقتصاد و دلهره‌ای پیش می‌رود، گفت: تولید زباله در کشور به صفر می‌رسد و با الگوی درست مصرف تمامی پسماند‌ها تجدید و بهره بردرای می‌شود.معصومه ابتکار گفت که قطعا دکتر روحانی برای کابینه دوم و دولت دوازدهم از بین نیروهای شایسته بدون توجه به جنسیت افراد را انتخاب خواهد کرد.

وی افزود : دکتر روحانی سرگرم مشورت و رایزنی برای انتخاب نیروهای شایسته ؛ متعهد و کارآمد برای کابینه دوازدهم هستند.

معاون رئیس جمهوری اظهار داشت : به نظر می رسد با توجه به تجربه رئیس جمهوری منتخب در دولت یازدهم و نقش زنان در جامعه این قشر در کابینه دوازدهم نقش پررنگتری داشته باشند.

ابتکار در مورد نقش خودش در کابینه دوازدهم هم گفت : تاکنون هیچ مشورتی برای حضور در کابینه دوازدهم با من نشده است و این به تصمیم رئیس جمهوری بستگی دارد که از چه نیروهایی استفاده کنند.

وی بهره گیری از نیروهای جوان را از دیگر معیارهای رئیس جمهوری منتخب برای کابینه دولت دوازدهم برشمرد.

دکتر روحانی در 29 اردیبهشت ماه سال 96 در دوازدهمین دوره انتخابات رئیس جمهوری برای بار دوم با کسب 24 میلیون رای به عنوان رئیس جمهوری منتخب برگزیده شد.

آیین تعلیف رئیس جمهوری قرار است تا 14 مرداد ماه در مجلس شورای اسلامی برگزار شود.

انتهای پیام/ع


تدوین لایحه معافیت‌ مالیاتی طرح‌های پسماند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار