رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت :حکم حبس، جزای نقدی و شلاق متخلفین شکار و صید در منطقه حفاظت شده قمصر - برزک در شهرستان کاشان صادرشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمود قهرمانی،در گفتگو با خبرنگاران گفت:این متخلفین شکار و صید که اقدام به شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده قمصر- برزک نموده بودند و پس از توسط یگان حفاظت محیط زیست دستگیر شده در حین عملیات دستگیری از دستورات محیط بانان تمرد کرده بودند تحویل قانون شدند.

وی افزود :با توجه به موارد تخلفی آنها اعم از شکار غیر مجاز و تهدید یگان حفاظت با اسلحه گرم و تمرد در مقابل مامور، با استناد به ماده 12 قانون شکار و صید و 607 و 669 قانون تعزیرات و  ماده 134 قانون مجازت اسلامی محکوم به تحمل یک سال حبس، پرداخت 18 میلیون ریال جزای نقدی به نفع صندوق دولت و 74 ضربه شلاق شدند.

به‌گفته‌وی،  میزان ضرر و زیان وارده از بابت حذف حیوان وحشی از اکوسیستم طبیعی مبلغ 200 میلیون ریال است که بر ذمه شکارچیان است و تمامی ادوات شکار و صید  کشف و ضبط می شود.

شایان ذکر است بر اساس ماده 669 تمرد به مامورین در حین انجام وظیفه جرم محسوب شده و مرتکبین به مجازت زندان و شلاق محکوم می شوند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.