رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: کیفیت داوران لیگ برتر باید در حد این رقابت ها باشد و به همین دلیل کلاس های دانش افزایی برگزار می شود.

حسن کامرانی فر در گفت و گو با خبرنگار  حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره برگزاری کلاس دانش افزایی داوران و کمک داوران بیان کرد: کلاس دانش افزایی پیشرفته داوران لیگ برتری از صبح امروز(پنج شنبه) آغاز شده است. 48 داور اصلی به همراه سه تیم ذخیره و 20 داور چهارم در این کلاس چهار روزه شرکت می کنند.

وی افزود: آخرین قوانینی که از سوی فیفا در اختیار ما قرار گرفته است، به عنوان کلیپ و فیلم های آنالیز به داوران ارائه می شود. اسماعیل صفیری، مدرس بین المللی داوری کشورمان، مدرس کلاس دانش افزایی است و امیدوارم داوران در این کلاس به خوبی برای لیگ هفدهم آماده شوند.

کامرانی فر ادامه داد: بحث های تئوری و عملی جزء مباحث اصلی این کلاس است. مراسم تقدیر از بهترین داوران در جریان برگزاری کلاس دانش افزایی انجام می شود. تست آمادگی جسمانی داوران هم عصر امروز در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار می شود. از آنجاییکه لیگ برتر قرار است با پویایی خاصی انجام شود، باید داوران این لیگ هم از بهترین وضعیت جسمانی و فنی برخوردار باشند.

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال درباره کاهش تعداد داوران لیگ برتر گفت: سیاست دپارتمان و کمیته داوران اینست که اختلاف سطح کیفی داوران زیاد نباشد و آن ها به میزان برابری قضاوت کنند، باید تعداد داوران را کاهش دهیم. سه تیم ذخیره هم به کلاس دعوت کرده ایم تا در وضعیت ضروری بتوانیم از آن ها استفاده کنیم.

کامرانی فر درمورد حضور داوران در تست های پزشکی بیان کرد: خوشبختانه روز گذشته تمام داوران با حضور در ایفمارک تست های پزشکی را با موفقیت پشت سر گذاشتند. این امر به ما نوید می دهد که داوران در وضعیت خوبی قرار دارند.

وی ادامه داد: اسدی(دبیر کل) و کفاشیان (نایب رئیس) فدراسیون فوتبال در افتتاحیه کلاس های دانش افزایی شرکت کردند. ساعت های پولار از سوی فدراسیون در اختیار داوران قرار گرفت. این ساعت میزان دوندگی داوران در طول بازی ها را نشان می دهد. یکی از مهم ترین فاکتورهای ما، حضور به موقع داوران سر صحنه های مهم بازی و میزان دوندگی آن هاست. خوشبختانه طبق آنالیزی که در اختیار دپارتمان داوری قرار گرفته سال گذشته میزان دوندگی داوران ما نسبت به قبل افزایش چشم گیری یافته است و استفاده از ساعت های پولار ارزیابی دقیق تری از وضعیت داوران در اختیار ما قرار می دهد.

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال درباره تعداد داوران الیت کشورمان گفت: خوشبختانه تعداد داوران و کمک داوران ایران به سقف آسیا رسیده است و تمام آن ها در بازی های زیر نظر AFC و FIFA شرکت می کنند. البته با توجه به اینکه محسن ترکی از فهرست داوران الیت ما کنار رفته، برنامه های خوبی برای جایگزینی وی داریم. در کل داوران فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلی ایران جایگاه ویژه ای در سطح آسیا دارند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار