رئیس شورای هماهنگی نیروهای مسلح استان کرمان با اشاره به آغاز رزمایش منتظران مهدی (عج) در کرمان گفت: با هدف حفظ آمادگی و هماهنگی بین مراکز درمانی نیروهای مسلح این رزمایش با موضوع حادثه تروریستی هسته ای، شیمایی و میکروبی اجرایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، علیرضا غیاثی افزود: این رزمایش با هدف حفظ آمادگی و هماهنگی بین مراکز درمانی نیروهای مسلح و با مشارکت مراکز درمانی نیروهای مسلح با موضوع حادثه تروریستی هسته ای، شیمایی و میکروبی اجرایی شد.
وی ادامه داد: در این رزمایش، حادثه فرضی در دانشگاه امام حسین (ع) زیر نظر معاونت بهداد سپاه ثارالله و با تعداد بیماران زیاد رخ می دهد و پس از تقسیم بندی بیماران، افراد دارای آسیب های هسته ای و رادیو اکتیو به بیمارستان سیدالشهدا (ع)، بیماران مبتلا به آلودگی های شیمیایی و گازهای مخرب به بیمارستان حضرت فاطمه (س) و بیماران تروما به بیمارستان 579 ارتش منتقل می شوند.
وی افزود: چند بیمار میکروبی نیز برای تمرین مقابله با اپیدمی های شایع در رزمایش منتظران مهدی (عج) در کرمان وجود خواهد داشت.
وی تصریح کرد: در رزمایش منتظران مهدی (عج) محل دانشگاه امام حسین (ع) توسط تیم جنگ های نوین سپاه پاسداران پاکسازی و رفع آلودگی و بیماران به مراکز درمانی مشخص شده اعزام می شوند.
دکتر غیاثی با اشاره به اینکه تمام بیمارستان ها در اعزام این بیماران نقش خواهند داشت گفت: تعداد نیروهای تعیین شده در چارت فرماندهی حادثه این رزمایش برای هر بیمارستان 50 نفر است.
وی با تاکید بر اینکه بیمارستان سید الشهدا (ع) امکانات رفع آلودگی را در حد نزدیک به استاندارد دارد افزود: پوشش های نیروهای شرکت کننده در این رزمایش مصوب و علمی است و تمام تیم های امدادی نیز پوشش مصوب را دارند.
این رزمایش صبح امروز برگزار شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار