مرغوبترین کرک خاورمیانه در شهرستان بافت باتولید سالیانه 200تن کرک مرغوب نژاد راینی از دستاوردهای عشایر این شهرستان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، مدیر کل امور عشایری استان در بازدید از مناطق عشایری پشتکوه طرنگ،دمکوه و زراب بافت ،با اشاره به وجود 5هزار خانوار عشایری در این شهرستان و دارا بودن رتبه برتر جمعیتی در سطح کشور و استان توجه به معیشت و اشتغال وتولید این قشر را جزو اولویت های اصلی این اداره کل برشمرد .
 ابراهیمی با اشاره به تولید مرغوبترین کرک خاورمیانه در این شهرستان گفت :با توجه به تولید سالیانه 200تن کرک مرغوب نژاد راینی در این شهرستان تا کنون اقدامات خوبی جهت حمایت از این دستاورد باارزش عشایری صورت گرفته که به خوبی معرفی شده است .
وی احیاء مجدد کارخانه کرک بافت را قدم مثبتی برای حمایت جدی از قشر زحمت کش عشایر برشمرد و گفت :راه اندازی مجدد این واحد صنعتی خوشبختانه تا حدودی از حضور دلالان و واسطه ها برای خرید ارزان کرک نژآد راینی جلوگیری نموده است .
وی طول الیاف بلند و مرغوبیت را از جمله دلایل شهرت این نوع کرک عنوان کرد و بر لزوم معرفی بیشتر و حمایت از آن تاکید کرد.
مدیر امور عشایری استان در بازدید از مناطق عشایری بر روند تامین آب شرب مناطق کوچ رو وسخت گذر عشایری ،رفع مشکلات زیر ساختی و راههای ارتباطی و جاده های دسترسی عشایر ،نیز تاکید کرد و گفت :اکنون در شهرستان بافت هیچ منطقه عشایری وجود ندارد که مشکل تامین آب شرب و آب خوراک دام روبرو باشد.
وی از تامین آب شرب همه مناطق عشایری با میانگین آبرسانی سیار سه روز و ده روز یکبار خبر داد و گفت :اعتبارات لازم در این زمینه نیز تامین شده است که امیدواریم درتابستان پیش رو هیچ گونه مشکل و کمبودی در تامین آب شرب این مناطق نداشته باشیم.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: خاورمیانه ، کرک ، عشایری ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار